Nokia ei ole enää Helsingin pörssin arvokkain brändi

TeliaSonera on noussut Helsingin pörssin brändiarvoltaan arvokkaimmaksi yritykseksi, arvioi konsulttiyhtiö BrandWorxx.

Yhtiön tutkimuksen mukaan TeliaSonera pudotti Nokian kakkossijalle. Nordea oli listauksessa kolmas.

Nokian pudotuksen taustalla on markkinatilanten muutos, arvioi BrandWorxxin markkinointianalyytikko Jukka Vaittinen.

BrandWorxx arvioi brändin arvoa sen vahvuuden ja yhtiön nykyisten ja tulevien kassavirtojen pohjalta.

Vaittisen mukaan TeliaSoneraa nosti se, että yhtiö on investoinut edelläkävijyyteen, vallannut jalansijaa Itä-Euroopassa ja tuonut markkinoille uusia ratkaisuja.

Muut brändit kymmenen kärjessä ovat: Fortum, Kone, Nokian Renkaat, Elisa, Wärtsilä, Metso ja Orion.

(MTV3 - STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.