Osuuspankin asiakkaille huijausviestejä sähköpostiin

Pankki muistuttaa, ettei se koskaan pyydä luottamuksellisia tietoja asiakkailta sähköpostitse. Viesteistä pyydetään ilmoittamaan.

Osuuspankin asiakkaat ovat saaneet sähköpostiinsa englanninkielisiä viestejä, joissa pyydetään rekisteröitymään osuuspankki.fi:hin ID:n tarkistusta varten viestissä olevan linkin kautta.

Sähköpostin linkkiä ei pidä klikata eikä tunnuksia antaa linkin kautta, Osuuspankki muistuttaa. Pankki pyytää tuhoamaan tällaisen viestin ja ilmoittamaan asiasta OP 0100 0500 puhelinpalveluun tai omaan osuuspankkiisi.

Myös viestintävirasto muistuttaa kaikkien verkkopankkien asiakkaita, että pankit ja luottokorttiyhtiöt eivät pyydä uudelleenrekisteröitymisiä verkkopankkiin eivätkä kysele asiakastietoja tai verkkopankkitunnuksia sähköpostitse.

(MTV3)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.