S-ryhmä ei perusta omaa halpamyymäläketjua

S-ryhmä ei vastaa Lidl-kilpailuun omalla halpamyymäläketjulla. SOK:n pääjohtajan Kari Neilimon mukaan S-ryhmä ottaa kuitenkin hintahaasteen vakavasti vastaan.

-Muuta hyvää kilpailukeinoa meillä ei ole. Tehokkuutta me haemme nostamalla Inexin osuuden päivittäistavaroiden hankinnoistamme 55 prosentista 70-75 prosenttiin. Se saadaan aikaan lähinnä tuoretavaratoimituksia keskittämällä, Neilmo kertoo Kauppalehdelle antamassaan haastattelussa.

Neilimon mukaan Lidl muuttaa voimakkaimmin teknokemian tuotteiden myyntiä ja hinnoittelua.

- Lidl myy astianpesuainetta yhdellä ja brändimerkkiä kolmella eurolla. Se on kova haaste merkkituotteille.

Neilimon mukaan Lidl vaikuttaa kilpailutilanteeseen melko vähän suurilla paikkakunnilla, joissa on jo monipuolinen palvelukirjo.

(MTV3)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.