Soder Aviationin asiakkaat jäänevät ilman rahojaan

Asiakkaat olivat maksaneet yhtiölle lennoista keskimäärin noin 140 euroa. Soder Aviation markkinoi lentoja, mutta ei itse omistanut lentokoneita.

Lentojen markkinointiyhtiönä toimineen Soder Aviationin konkurssipesästä tuskin riittää jaettavaa ilman lentoja jääneille matkustajille. Konkurssipesän hoitajana toimiva asianajaja Kimmo Kariola on laskenut, että ilman lentoa jäi 2400 matkustajaa.

Soder Aviation markkinoi lentoja, mutta ei itse omistanut lentokoneita. Yhtiö lennätti talvella asiakkaita muutaman kerran Helsingistä Kittilään.

Kariola on saanut pettyneiltä matkustajilta satoja sähköpostiyhteydenottoja ja puheluja.

- Olen sanonut, että koko lipun hintaa ei saa takaisin. Kannattaa suhtautua niin, että on positiivista, jos jotakin tulee, Kariola sanoo.

Asiakkaat olivat maksaneet yhtiölle lennoista keskimäärin noin 140 euroa. Halvimmillaan lentolipuista on maksettu muutama kymppi ja isoimmat laskut ovat kertyneet usean henkilön matkapaketeista.

Normaalikonkurssissa alle 50 euron jako-osuuksia ei makseta, koska kulut suhteessa maksettavaan summaan nousevat isoiksi.

Soder Aviationin tilinpäätös ei ole vielä valmistunut.

(MTV3-STT)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.