Tällainen on Hullujen päivien hinnoittelun salaisuus

Stockmannin Hulluilla päivillä moni ajautuu ostoshysterian valtaan keltaisten hintalappujen villitsemänä. Toisin kuin monien muiden tarjouskampanjoiden antimissa, Hullujen päivien tuotteissa ei ole merkintää tarjoustuotteen alkuperäisestä hinnasta tai arvosta.

Stockmannin tavarataloryhmän johtaja Maisa Romanainen kertoo, että Hullujen päivien hinnoittelu perustuu erikseen hankittuihin tarjouseriin.

– Tätä varten ostetut tuotteet eivät ole olleet meillä normaalissa myynnissä. Suositushinta on se, joka siinä tuotteessa on sillä hetkellä. Eli jos Hulluille päiville tulee vaikka joku mekko myyntiin, niin se ostetaan vain Hulluille päiville ja sille ei mitään muuta hintaa ikään kuin ole. Me ostamme niin valtavan erän tavaraa ja annamme sille mahdollisimman edullisen hinnan, jotta se tuntuu kuluttajasta houkuttelevalta.

Romanainen kertoo, että Hulluissa päivissä ei ole kyse alennusprosenteista.

– Meillä ei saa miettiä sitä niin, että on alennusmyynti menossa. Vanhaa varastoa ei voi alentaa Hulluille päiville, ja sitä ei koskaan missään olosuhteissa tehdä.

Kuluttajan arvioitava itse tarjouksen taso

Romanainen ei osaa arvioida, kuinka paljon edullisemmin tavaraa Hulluilla päivillä tavalliseen hintaan verrattuna myydään. Hän uskoo kuluttajien osaavan arvioida tarjousten todellisen hintatason.

– Kyllähän tänä päivänä kuluttajat ovat viisaita ja ymmärtävät sen hintatason, joka meillä Hulluilla päivillä on. Esimerkiksi muodissa hyvin usein Hullujen päivien tuotetta ei ole ollut aiemmin myynnissä, eikä koskaan tulekaan myyntiin. Yhtä lailla kuluttaja tietää muistakin tuotteista, mihin hintaluokkiin ne asettuvat.

Tarjoustavaraa on tarjolla rajoitettuja eriä, joten kaikille halukkaille hullusti hinnoiteltuja tuotteita ei riitä. Myymättä jääneet tavarat puolestaan päätyvät karanteenin jälkeen aikanaan esimerkiksi Stockmannin outletiin tai palautuvat myyntiin jonain hetkenä.

–On vaikea ennustaa tasan tarkkaan miten kaikkea tavaraa riittäisi. Mutta sehän on vähän tämän kampanja ideakin, että osa loppuu kesken, Romanainen toteaa.

Stockmannin viestintäpäällikkö Nora Malin kiistää, että Hulluilla päivillä myytäisiin esimerkiksi menneiden sesonkien tuotteita. Hullujen hintojen salaisuus on suuressa määrässä, jolla tavaraa tarjouksiin ostetaan.

– Yleensä pyrimme siihen, että Hulluilla päivillä olisi jotain muuta kuin normaalivalikoimissa. Ideahan perustuu siihen että ostetaan isoja eriä, ja sillä se hinta pystytään laskemaan niin alas.

(MTV3)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.