Tutkimus: TeliaSoneran brändi arvokkain

Helsingin pörssin arvokkaimmat brändit ovat TeliaSonera, Nordea ja Nokia, kertoo konsulttiyhtiö BrandWorxxin tutkimus.

TeliaSoneran brändin arvo on tutkimuksen mukaan 7785 miljoonaa euroa (7,785 miljardia euroa). Nordean arvo oli 5833 miljoonaa euroa (5,833 miljardia euroa) ja Nokian 5429 miljoonaa euroa (5,429 miljardia euroa). Viiden arvokkaimman brändin listalle pääsivät myös Kone ja Nokian Renkaat.

Tutkimuksen mukaan brändillä on selkeä laskennallinen vaikutus yrityksen tuloksellisuuteen. BrandWorxxin toimitusjohtaja Jari Taipale sanoo, ettäsuomalaisilla yrityksillä on selkeästi parannettavaa brändin rakentamisessa.

– On siis selvää, että yritykset, jotka panostavat asiakaskokemuksen ja brändin kehittämiseen, pärjäävät myös taloudellisesti paremmin.

Vahvan brändin rakentaminen edellyttää Taipaleen mukaan yritykseltä aitoa asiakaslähtöisyyttä.

Helsingin pörssin vahvimmaksi brändiksi tutkimus listaa jo kolmannen kerran peräkkäin Koneen. Vahvoina brändeinä menestyivät myös Orion, Fiskars ja F-Secure.

(MTV3)

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.