Urheilu rohmuaa sponsorirahoja

Urheilu saa noin 60 prosenttia yritysten sponsorointirahoista, kun kulttuurin osuus jää 14 prosenttiin, käy ilmi Mainostajien Liiton sponsorointibarometrista.

Yritykset käyttävät barometrin mukaan tänä vuonna sponsorointiin noin 166 miljoonaa euroa, mistä urheilun osuus on noin 100 miljoonaa. Suosituin laji on jääkiekko, joka imee 27 miljoona sponsorointieuroa.

Kulttuurikohteet saavat noin 23 miljoonaa. Muut kohteet - yhteiskunnalliset sekä ympäristö- ja koulutuskohteet - saavat 42 miljoonaa euroa.

Jääkiekon ohella yrityksiä kiinnostavia sponsorointikohteita eri kategorioissa ovat muun muassa Kiira Korpi, Ateneumin taidemuseo, Pori Jazz ja Itämeri.

Mainostajien Liiton jäsenyrityksistä 22 prosenttia ilmoitti kasvattavansa sponsorointiaan tänä vuonna, 18 prosenttia vähentävänsä ja 60 prosenttia aikoi säilyttää entisen tason.

(MTV3-STT)

(Kauppalehden talousuutiset 20.05.2008)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.