Verkkomainonta kasvaa ripeästi

Verkkomediamainonta kasvoi toukokuussa voimakkaasti viime vuoteen verrattuna. TNS Media Intelligencen mukaan kasvua oli lähes 40 prosenttia. Tammi-toukokuun aikana kasvua kertyi lähes neljäsosa.

Samaan aikaan perinteiset paperisanomalehdet ovat yhä menettäneet mainoksia. Sanomalehtimainonta väheni vajaat kolme prosenttia samana aikana. Kaupunki- ja noutolehdet kasvattivat sitä vastoin mainoskakkuaan noin kuudella prosentilla.

Televisio- ja radiomainonta ylsivät kahdeksan prosentin kasvuun. Kokonaisuudessaan mediamainonta kasvoi toukokuussa 3,8 prosenttia viime vuodesta.

Eniten kasvua oli työpaikkailmoittelussa. Niiden kasvu oli lähes yhtä kovaa kuin verkkomediamainonnalla. Kasvussa oli myös moottoriajoneuvojen mainonta.

(MTV3 - STT)

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.