Halpahallit vetävät Saksassa

Suomeenkin rynnineen Lidlin kaltaiset halpahallit hallitsevat yhä selvemmin Saksan päivittäistavarakauppaa. Viimeisimpänä vetonaan markkinaosuuksia vallanneet ruokakaupat ovat ryhtyneet myymään, matkailuvaunuja, autoja ja jopa valmiita talopaketteja.

Vähittäiskauppiaiden etujärjestöjen mukaan saksalaiset ovat tehneet ostolakon. Suurten tavaratalojen ja tasokkaampien päivittäistavarakauppojen myynti laskee koko ajan.

Lidlin Aldin ja Plus-ketjun kaltaisiin halpahalleihin rahaa tuntuu kuitenkin riittävän. Nyt esimerkiksi juuri Plus yrittää kääntäät markkinaosuustaistelua entistä enemmän edukseen tarjoamalla asiakkailleen huippuhalpaa valmistalopakettia ja matkailuvaunua.

2 200 euron säästö vetää asiakkaita, joita kehotetaan kuitenkin varovaisuuteen.

(MTV3)

(Seitsemän uutiset 10.10.2002)

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.