Je suis Charlie -sloganilla alettiin tienata – logon suunnittelijan toiveita vastaan

Nettikauppiaat ovat keksineet keinon netota Pariisin terrori-iskuilla.

Useisiin verkkokauppoihin on ilmestynyt tuotteita, joihin on painettu slogan Je suis Charlie (Minä olen Charlie). Slogan on noussut iskujen symboliksi mielenosoituksissa ja sosiaalisessa mediassa.

Esimerkiksi Amazon-verkkokaupassa oli lauantaina myynnissä tarroja ja essuja, joihin slogan oli painettu. Amazon on luvannut ohjata oman myyntikomissionsa iskun kohteeksi joutuneelle Charlie Hebdo -lehdelle.

Slogania on tehnyt tunnetuksi erityisesti ranskalaisen Stylist-lehden taiteellinen johtaja Joachim Roncin. Hän sommitteli siitä logon, jossa valkoinen ja harmaa teksti on mustalla pohjalla. Roncin on antanut logon vapaaseen käyttöön, mutta on toivonut, ettei sillä tehtäisi rahaa.

 

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.