Lentoyhtiö ei avustanut invalidia ulos – mies ryömi pois koneesta

Yhdysvalloissa United Airlines on esittänyt pahoittelunsa tapauksesta, jossa avustusta tarvinnut invalidi päätyi ryömimään pois lennolta. Tapauksesta uutisoi CNN.

29-vuotias D’Arcee Neal oli ollut viime viikolla San Franciscosta Washingtoniin saapuneella United Airlinesin lennolla. Miehellä on CP-vamma, jonka vuoksi hän tarvitsee pyörätuolin koneesta pois päästäkseen.

Sekaannuksen vuoksi portilla ei ollut kuitenkaan odottamassa pyörätuolia, joten Nealia pyydettiin odottamaan sen saapumista.

Ongelma oli kuitenkin se, että Nealin oli pakko päästä WC:hen. Vammansa vuoksi mies ei ollut pystynyt käyttämään koneiden wc-tiloja viisi tuntia kestäneellä lennolla. Mies oli jo odottanut ensin 15 minuuttia muiden matkustajien poistumista koneesta ja sitten toiset 15 minuuttia pyörätuolia.

– Yritin saada heidät ymmärtämään, että en tästä syystä voi enää odottaa vielä 15-20 minuuttia, Neal kommentoi CNN:lle.

"Odotin heidän auttavan, mutta he vain tuijottivat"

Kun miestä oli kehotettu toistuvasti odottamaan, tämä totesi ettei enää pysty siihen. Neal poistui paikaltaan ja lentoemäntien katsellessa ryömi käytävää pitkin uloskäynnille.

– Odotin heidän auttavan minua, mutta he vain tuijottivat.

Nealin ryömittyä uloskäynnille asti pyörätuoli saatiin vihdoin paikalle.

Neal poistui tapauksen jälkeen kotiinsa, eikä jättänyt asiasta minkäänlaista valitusta lentoyhtiölle.

– En ottanut Unitediin mitään yhteyttä, koska rehellisesti sanottuna en uskonut että he välittäisivät.

Yksi lentoemoista oli kuitenkin ollut pahoillaan tapahtuneesta ja tehnyt asiasta selvityksen lentoyhtiölle. Unitedin edustaja oli tämän jälkeen ottanut yhteyttä Nealiin pahoitellakseen tapahtunutta. Nealin lentoyhtiön yhteydenotto yllätti.

– Itseasiassa järkytyin, koska näin on käynyt pari kertaa aikaisemmin (useammilla lentoyhtiöillä), eikä yksikään lentoyhtiö ollut vaivautunut pyytämään anteeksi.

Lentoyhtiö kertoi Nealille, että tapauksessa päivystänyt johtaja on pidätetty virastaan. Lentoyhtiö tarjosi Nealille myös 300 dollarin korvauksia lennosta.

Neal kertoo olevansa erittäin tyytyväinen Unitedin toimintaan tapauksessa. Hän ei ollut jättänyt lentoyhtiölle valitusta ja asia nousi julkisuuteen vasta, kun Neal kertoi Facebookissa olevansa iloinen Unitedin yhteydenotosta tapauksen jälkeen.

– Toivon vain, että he oppivat tästä.

 

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.