Skandaalilehden ex-päätoimittaja syyllinen puhelinurkintaan

Lontoolainen tuomioistuin on todennut News of the World -skandaalilehden entisen päätoimittajan Andy Coulsonin syylliseksi puhelinurkintatapauksessa.

Toinen entinen päätoimittaja Rebekah Brooks todettiin syyttömäksi.  

Brooksia ja Coulsonia syytettiin matkapuhelinten puheposteihin murtautumisesta ja viranomaisten lahjonnasta juttujen saamiseksi. Brooks todettiin syyttömäksi kaikkiin syytteisiin.  

Cameron pahoittelee

Britannian pääministeri David Cameron on pyytänyt anteeksi Coulsonin palkkaamista lehdistöavustajaksi.

Pääministerin poliittiset vastustajat ovat jo pitkään epäilleet Cameronin harkintakykyä, koska tämä palkkasi Coulsonin vuonna 2007 sen jälkeen, kun puhelinurkinta News of the Worldissa oli tullut julki ja kaksi toimittajaa oli tuomittu vankeuteen.   

Cameron lupasi vuonna 2011 parlamentille pyytävänsä anteeksi, jos kävisi ilmi, että Coulson oli ollut tietoinen puhelinurkinnasta.   

Mediamoguli Rupert Murdochin omistama News of the World -lehti lakkautettiin heinäkuussa 2011, kun ilmeni, että se oli vuonna 2002 urkkinut murhatun koulutytön puhelinvastaajan viestejä.

Lehteä oli aiemmin syytetty julkkisten vastaajien kuuntelusta.  

Osallistu keskusteluun

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.