MTV jatkaa kaupallisen television markkinajohtajana

MTV:n kanavat tavoittivat alkuvuonna keskimäärin 2,8 miljoonaa suomalaista päivässä, yli 400 000 enemmän kuin seuraavaksi suurimman tv-toimijan, Nelonen Median, kanavat. MTV on myös katseluajassa mitattuna katsotuin kaupallinen tv-yhtiö. 
 
MTV:n kevään 2016 ohjelmisto kiinnosti jälleen tv-katsojia. Suomalaiset viettivät yhtiön kanavien parissa tammi-toukokuussa noin kolme varttia päivässä. MTV:n kanavien 2,8 miljoonan päivätavoittavuus mahdollistaa mainostaja-asiakkaille kampanjoiden nopean toimivuuden.

Koko väestössä MTV:n osuus kaupallisten televisiokanavien katsojista oli lähes 47 % (tammi-toukokuu), mikä on 14 % prosenttiyksikköä enemmän kuin markkinakakkosella Nelonen Medialla. Pelkästään MTV3-kanava oli katsotumpi kuin Nelonen Median kanavat yhteensä. Tärkeässä päivittäisostopäättäjien kohderyhmässä MTV:n kaupallinen katseluosuus oli peräti 48 % ja yhtiön kanavat ovat katselluimpia myös halutussa 25-44 ikäisten kohderyhmässä.

Tv-mainonnan määrällä mitattuna MTV on myös selkeä markkinajohtaja. Tammi-huhtikuussa puolet kaikista Suomessa tehdyistä televisiomainonnan investoinneista suuntautui MTV:lle.

- Kilpailu katsojien ajankäytöstä on kovaa. Uskomme terveeseen kilpailuun, joka kirittää yhtiöt tarjoamaan jatkossakin laadukasta ja monipuolista tv-sisältöä. Haluamme kiittää mainostajia ja suomalaisia tv-katsojia luottamuksesta, jonka avulla olemme edelleen markkinajohtaja, kertoo MTV:n toimitusjohtaja Jarkko Nordlund.

MTV luo suomalaisille pitkäkestoisia ja isoja ilmiöitä. MTV on houkutellut kevään aikana erilaisia yleisöjä monipuolisella viihde-, urheilu- ja uutistarjonnallaan – myös niitä, jotka katsovat yleensä vähemmän televisiota. Esimerkkejä näistä sisällöistä olivat mm. Uutiset, Huippujengi ja Saturday Night Live. MTV:n uutis- ja sääohjelmat tavoittavat 1,3 miljoonaa suomalaista päivittäin. Jääkiekon MM-kisat nostivat MTV:n katseluosuuden huippulukemiin ja MM-finaalin yli 2,2 miljoonan keskikatsojamäärä rikkoi aiemmat ennätykset.

Syksy lupaa jatkoa menestykselle, kun MTV:n ohjelmiston kulmakivi, kotimainen ohjelmisto kokoaa suomalaiset jälleen yhteen tulevana syksynä. Ohjelmistoon on tehty isoja vahvistuksia ja luvassa on runsas kattaus kotimaisia ohjelmauutuksia. MTV3-kanavan arki-iltoina primetime-aikaan nähdään vain kotimaisia ohjelmia läpi syksyn. Tutustu syksyn ohjelmistoon tästä.

Lähteet:
Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus, tammi-toukokuu 2016, koko väestö = 4+ vuotiaat
TNS Ad Intelligence Mainonnan määrä -tilastot


Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.