Mainos
Mainos

Mersun mörkö taipuu moneen duuniin

Mercedes-Benz Unimog on kehitetty äärimmäiseksi hyötyajoneuvoksi.

Kolme vuotta sitten Mercedes-Benz esitteli kymmenen uutta versiota Unimog-mallisarjaan. Vuosi sitten esiteltiin vielä raskaamman maasto-Unimogin uudistuneet U 4023 ja U 5023 -mallit.

Mercedes-Benz Unimog UGE-mallisto on kehitetty varta vasten työlaiteajoneuvoksi, kuten alkuperäinen nimikin ”Universal-Motor-Gerät” kertoo.

Jatkuva neliveto ja suuri maavara luovat perustan moninaisiin käyttötarkoituksiin.

Hydrostaattinen vetojärjestelmä mahdollistaa ajon portaattomasti moottorin kierrosluvusta riippumatta 50 kilometriin tunnissa.

Maantieajossa Unimogilla saavutetaan normaalin kuorma-auton 90 kilometrin tuntinopeus.

Irrotettava imulakaisulaite

Imulakaisulaite on helposti asennettavissa ja irrotettavissa oleva lisälaite, jolloin itse alustan käyttö on mahdollista myös moneen muuhun tehtävään tarpeen mukaan.

Itse imulakaisulaitteisto koostuu ruostumattomasta teräksestä valmistetusta jätesäiliöstä, suuritehoisesta imulaitteesta, vesitankista ja lakaisulaitteesta.

Jätesäiliön takaosassa on hydraulisesti avautuva ja sulkeutuva purkuovi. Imulaite toimii Unimogin hydrauliikkajärjestelmällä. Oikealle puolelle on asennettu lautasharja, jota nostetaan ja käännetään paineilmatoimisesti. Ajoneuvon alle on asennettu rullaharja.

Harjan nopeutta kuten koko imulakaisulaitteen muitakin toimintoja säädetään ajoneuvon ohjaamossa olevaan käyttöpaneeliin asennetuilla säätimillä. Lakaisulaitteet nousevat automaattisesti, kun peruutusvaihde kytketään.

Teiden kunnossapito talvella onnistuu varustamalla Unimog vaikkapa lumilingolla tai auralla ja hiekottimella.

Unimogin mallisarjojen hinnat alkavat 79 900 eurosta ilman arvonlisäveroa.

Lähde: Mercedes-Benz

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme