Mainos
Mainos

Luottokorttiyhtiön somekilpailu meni karmealla tavalla pieleen: Ihmiset jakoivat autuaasti kuvia Mastercard-korteistaan

Luottokorttiyhtiö Mastercardin Facebook-kampanja meni karmealla tavalla pieleen.

Mastercardin Serbiassa järjestämä tempaus houkutteli tahattomasti somekäyttäjiä julkaisemaan kuvia luottokorteistaan kaikkine tietoineen.

Luottokorttiyhtiö järjesti viime viikolla Facebook-sivuillaan kilpailun, jossa kehotti naisia jakamaan kuvan käsilaukkunsa sisällöstä. Kaikkien kuvien lähettäneiden kesken oli tarkoituksena jakaa palkinto.

Surkeasta sattumuksesta kirjoittaa blogissaan kroatialainen Željko Švedić. Blogissaan Švedić jakaa myös kuvakaappauksia kilpailuun osallistuneista kuvista, jotka on sittemmin poistettu Facebookista.

Mastercard julkaisi kilpailun ohessa esimerkkikuvan, jossa pöydälle oli asetettu mallikelpoinen otos tavallisen käsilaukun sisällöstä. Joukossa oli myös Mastercardin luottokortti fiktiivisen kortin omistajan nimellä ja korttinumerolla varustettuna.

Sinänsä hauska kilpailun idea meni tosi karmivalla tavalla pieleen. Moni Facebook-kisaan osallistunut otti nimittäin esimerkkikuvan liiankin tosissaan, ja julkaisi kisaa varten somessa kuvia, joissa näkyi heidän luottokorttinsa numeron, päiväyksen ja nimen kera.

Luottokorttitietoja ei tulisi koskaan kertoa eteenpäin, eikä varsinkaan sosiaalisessa mediassa jakaa kuvia maksukorteistaan. 

Kilpailu on jo sulkeutunut, eikä päivitystä ole enää näkyvillä Mastercardin serbialaisilla Facebook-sivuilla. Yhtiö tiedotti Facebookissa kilpailun päättyneen ja että voittaja on valittu.

Lähde: Svedic.org

Aiheesta kirjoitti aiemmin Tivi.

***


Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme