Mainos
Mainos

Mediamainonta laskussa

Mediamainonta supistui viime vuonna yli viisi prosenttia. Rajuinta lasku oli tv-mainonnassa.

Mediamainonta supistui viime vuonna yli viisi prosenttia. Rajuinta lasku oli tv-mainonnassa, johon käytettiin viime vuonna yli 8 prosenttia vähemmän rahaa kuin vuonna 2000.

Sen sijaan radiomainonnan suosio sen sijaan kasvoi kuutisen prosenttia. Sanomalehtimainonta laski reilut kuusi ja aikakauslehtimainonta kolmisen prosenttia. Mediamainonnan sijaan yritykset panostavat entistä enemmän suoramainontaan sekä messujen ja sponsoroinnin kaltaisiin menekinedistämiskeinoihin.

Tiedot käyvät ilmi Mainonnan Neuvottelukunnan teettämästä tutkimuksesta.

(MTV3-STT)

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme