Mainos
Mainos

Mietitkö puhelimen ostamista? - Myyjällä voi olla omat taka-ajatuksensa

Teleoperaattori Elisa ja Sonera myöntävät kumpikin, että kännykkämyyjällä on iso rooli siinä, minkä puhelimen asiakas lopulta ostaa.

MTV3 Uutiset kertoi perjantaina, että Nokia-puhelimien jälleenmyynnissä on huomattavasti parantamisen varaa. Sonera-kauppojen johtaja Ari Pörsti myöntää, että myyjät voivat omalla toiminnallaan vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen.

– Myyjästä riippuen saattaa myynnissä olla vivahde-eroja. Jotkut voivat puhua omasta kokemuksestaan ja sitä kautta sitten suositella jotain tiettyä puhelinta. Mutta kyllä me yritämme kartoittaa asiakkaan tarpeet. Yritämme myydä oikeanlaisen laitteen oikeaan tarpeeseen, Pörsti kommentoi.

Hänen mukaansa myös kaupan omat sisäiset tekemiset, kuten myyntikilpailut saattavat vaikuttaa puhelimen myyntiin asiakkaalle. MTV3 Uutisten testissä Sonera oli ainut, joka suositteli suoraan Nokian Lumia 800-älypuhelinta.

Eli teillä on jonkinlainen kilpailu siitä, kuka myy eniten Nokian Lumia 800-puhelimia ja saa sitä kautta bonuksen?

– Myyntikilpailua on joka kaupalla. Voi olla hyvin mahdollista, että myyntikilpailu (työntekijöiden keskuudessa) Lumia 800:n osalta on, Pörsti vihjaa salamyhkäisesti.

Myös Elisan liiketoimintajohtaja Jan Virkin mukaan myyjän omat kokemukset kännykästä saattavat vaikuttaa asiakkaan ostopäätökseen.

– Me yritämme muutamilla kysymyksellä kysellä asiakkaiden tarpeita. Mutta on toki olemassa myyjäkohtaisia mielipiteitä, Virkki kommentoi.

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme