Mainos
Mainos

Nokia mobiilimessuviikon ykkösbrändi somessa – Samsungin Galaxy S9 mainituin tuote

Mobiilialan vuotuinen jättitapahtuma, yli 100 000 ammattilaisosallistujan Mobile World Congress -messut Barcelonassa, ovat jälleen tältä vuodelta ohi. Sosiaalista mediaa seurannut Brandwatch on nyt kertonut MWC:n eniten huomiota sosiaalisessa mediassa keränneistä brändeistä, tuotteista ja teknologioista.

Brandwatchin mukaan se seurasi yli 400 000 Mobile World Congress -mainintaa sosiaalisessa mediassa yli 100 000 käyttäjältä.

Viime vuoden tapaan puhutuimmaksi brändiksi nousi Nokia, joka on Mobile World Congressissa läsnä nykyisin niin verkkoyhtiönä kuin myös HMD Globalin kautta Nokia-puhelimilla.

Eniten some-mainintoja keränneiden tuotteiden kärkeen nousi Samsung viime sunnuntain Galaxy S9 -julkistuksellaan. Nokia-puhelimia löytyi kuitenkin kolme kappaletta eniten puhuttaneiden listalta – Nokia 8110 -banaanipuhelimen uusi versio sekä Nokia 6 ja Nokia 7 Plus -älypuhelimet. Lisäksihän HMD Global julkisti vielä Nokia 8 Sirocco -huippumallin sekä edullisen Nokia 1:n, joka on varustettu uudella kevennetyllä Android Oreon Go-versiolla. Android Oreo Go Edition nousi kolmanneksi mainituimmaksi tuotteeksi MWC:stä.

”Onnistuimme jälleen tänäkin vuonna varastamaan show’n”, kommentoi HMD Globalin varatoimitusjohtaja ja markkinointijohtaja Pekka Rantala aiemmin messujen lähestyessä loppuaan.

Laajemmin eri teknologioita tarkasteltaessa MWC:ssä eniten puhutti vähemmän yllättäen 5G. Myös esineiden internet eli IoT ja ja pilvi olivat laajasti esillä.

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme