Mainos
Mainos

Nokia: Nämä ovat meidän valttikorttimme

Nokia luottaa vahvasti suomalaiseen muotoiluperinteeseen myös eilen esitellyissä, uusissa Lumia-malleissa.

Huomenta Suomessa tänään vierailleen Nokian markkinointijohtaja Tuula Rytilän mielestä Nokian tuotteista kannattaa kiinnostua kolmesta eri syystä: muotoilun, kameroiden ja paikkatietopalveluiden takia.

– Meillä on hyvin ainutlaatuinen muotokieli. Me olemme tosi ylpeitä suomalaisesta design-perinteestä. Meillä on erilainen laite, meillä on värejä, se voittaa palkintoja ja kaikki ovat yleisesti sitä mieltä, että laite erottuu.

Nokia esitteli ensimmäisen kamerakännykän kymmenen vuotta sitten. Rytilän mukaan kameraosaaminen on edelleen Nokian vahvinta aluetta. Uusi PureView-teknologia on hänen mukaansa osoitus siitä.

Kamerateknologian lisäksi Nokia panostaa paikkatieto- ja karttapalveluihinsa.

Nokian brändi kärsinyt kolhuja

Brändi on yrityksen markkinoinnille yksi tärkeimmistä asioista. Nokian brändi ja imago, koko Nokiaan liitetty mielikuva on viime vuosina kärsinyt kolhuja. Markkinointijohtaja Rytilän mielestä Nokian brändi on kuitenkin vähitellen ponnahtamassa takaisin.

– Tuotteen pitää olla innovatiivinen, hyvin toimiva, laadukas, kaunis. Se on henkilökohtainen tuote ja se on hirveän tärkeätä, mitä se tuote on.

Tämän jälkeen tulee Rytilän mukaan mielikuva. Laitteiden on oltava sellaisia, että kuluttaja tuntee ylpeyttä siitä, että hänellä Nokian laite.

– Brändi on yhdistelmä tuotteen innovatiivisuudesta ja laadusta ja sitten mielikuvasta.

(MTV3)

Katso Nokian markkinointijohtaja Tuula Rytilän haastattelu: (Huomenta Suomi 6.9.2012)

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme