Mainos
Mainos

Oliko Google-vastaisessa kampanjassa vissi perä?

Sosiaalisen median ykkönen saattoikin olla oikeassa levittäessään hakujätin vastaista materiaalia, teknologiasivusto Mashable kirjoittaa.

Facebook on myöntänyt kampanjoineensa Googlen hakutoimintoa vastaan. Facebook kuitenkin toteaa, että tarkoitus oli ainoastaan kyseenalaistaa toiminto, jonka avulla googlaaja löytää sosiaalisen median kontaktiensa netissä julkaisemaa sisältöä.

Facebookin kiistellyssä kampanjassa kyseenalaistetaan Social Search -hakutoiminnon mahdollisesti aiheuttama yksityisyydensuojan vaarantuminen.

Social Searchia varten Google haluaa käyttäjän perustavan oman Google-profiilin, jonka yhteyteen käyttäjän listaa sosiaalisen median tietonsa eli tiedot käytetyistä verkkoyhteisöistä. Näin Google voi varastoida ja hakujen kautta jakaa käyttäjien sisältöjä esimerkiksi Facebookista, Twitteristä ja Flickr-valokuvapalvelusta.

Vaikka palveluun ei suoranaisesti voi lisätä kaikkia Facebook-tietoja, Google voi julkaista hakutuloksissa Facebook-profiilin julkisia tietoja.

Kaikki Googlen keräämä sosiaalisen median tieto on joka tapauksessa julkista, joten hakujätti toimii lain rajoissa.

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme