Mainos
Mainos

Pekka Karhuvaara palasi Pöllölaaksoon

MTV3:n toimitusjohtajana tänään aloittanut Pekka Karhuvaara pitää lähtökohtiaan kanavan johdossa hyvinä: MTV3 on huippusuosittu kanava.

- Viime aikojen keskustelussa on jotenkin jäänyt taka-alalle se, että kun meillä on 40 prosentin katsojaluvut, niin tämähän on huikean suosittu kanava - eurooppalaisen mittapuun mukaan. Tällaisten katsojalukujen säilyttämiseen luonnollisesti kuluu kustannuksia, ja tottakai kulurakenne on jatkuvasti luupin alla, Karhuvaara sanoo.

- En kuitenkaan näkisi, että lisäsaneerauksiin ainakaan tässä vaiheessa on tarvetta - jos ne taloudelliset ennusteet säilyvät entisellään, joita aikanaan pidettin perusteena kustannusrakenteen alentamistoimille.

Mainosmyynnin merkillinen yhtälö on se, että mainostajat ovat Suomessa kääntäneet selkänsä tv:lle - suurista katsojaluvuista huolimatta - ja laittavat markkansa lehtiin.

- Tämä koskee koko televisiotoimialaa. Millään televisioyhtiöllä - YLE mukaan lukien - ei tällä hetkellä mene kauhean hyvin taloudellisessa mielessä. Sama pätee myös kansainvälisesti, ja se on aika lailla vaikea kysymys. Mutta katsoisin, että osaltaan mukana on myöskin hyvin paljon psykologiaa, Karhuvaara pohtii.

Journalistin uraansa MTV3:ssa aloitellut Pekka Karhuvaara sanoo toimitusjohtajana allekirjoittavansa "ehdottomasti" sen toiminta-ajatuksen, että MTV3 on koko kansan kanava.

(MTV3)

Huomenta Suomessa (10.12.2001)

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme