Mainos
Mainos

Radiolinjalle markkinointikielto

Kuluttaja-asiamies on määrännyt Radiolinjan keskeyttämään suoramarkkinointikampanjansa, jossa mainoskirjeitä on lähtenyt myös alaikäisille Telian asiakkaille.

Radiolinja on joutunut keskeyttämään suoramarkkinointikampanjansa.

Kuluttaja-asiamies on antanut väliaikaisen kiellon ja 100 000 euron uhkasakon Radiolinjalle. Radiolinja on kuluttaja-asiamiehen tietojen mukaan lähettänyt alaikäisille suoraan markkinointikirjeitä, joissa on ollut sim-kortti ja Radiolinjan liittymäsopimus. Kirjeitä on lähetetty Telian City-liittymän käyttäjille.

Kuluttaja-asiamies Erik Mickwitzin mukaan seuraavaksi pitää selvittää, saako lain mukaan vastaavia myyntikirjeitä lähettää edes vanhemmille. Tärkeintä on tässä vaiheessa saada alaikäisiin kohdistuva mainonta päättymään.

Radiolinja sanoo, että yhtiö ei tietoisesti suuntaa markkinointia alaikäisille ja sanoo, että rekisteritiedot eivät ole kaikissa tapauksissa kohdentuneet oikein.

(MTV3)

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme