Mainos
Mainos

Radiomainonta kasvoi yli 8 %

Radiomainontaan käytetty rahamäärä kasvoi viime vuonna 8,3 prosenttia edellisvuotiseen verrattuna, kertoo Suomen Radioiden Liitto. Kaikkiaan radiomainoksiin käytettiin viime vuonna 47,5 miljoonaa euroa eli noin 3,6 miljoonaa euroa enemmän kuin vuonna 2002.

Kasvun vauhdittajana toimivat viime vuonna valtakunnallinen Radio Nova ja osavaltakunnalliset radiot, joiden mainosmyynti kasvoi 9,6 prosenttia. Paikallisradioiden mainosmyynti puolestaan pysyi vuoden 2002 tasolla.

Radiomainonnan osuus kaikesta mainontaan käytetystä rahasummasta kasvoi viime vuonna 4,4 prosenttiin edellisvuoden 4,2 prosentista. Suomen Radioiden Liiton lähiaikojen tavoitteena on nostaa radiomainonnan osuus kaikesta mainonnasta eurooppalaiselle keskitasolle eli hieman yli viiden prosentin.

(MTV3-STT)

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme