Mainos
Mainos

Raportti: Samsung vikaherkin puhelinmerkki – iPhone 6 -mallit selvästi ongelmallisimpia Applen puhelimista

Tuoreen tutkimuksen mukaan Samsung on vikaherkin puhelinmalli. Blancco keräsi tietoa tammikuun alusta maaliskuun loppuun Pohjois-Amerikassa, Euroopassa, Aasiassa ja Australiassa niin laitevalmistajilta kuin teleoperaattoreilta.

Android-puhelimien puolella tittelin vikaherkimmästä puhelinvalmistajasta nappaa Samsung. Tutkimuksen mukaan 27,4 prosentissa Samsungin laitteista on jonkin sortin vika. Toisena listalla on Xiaomi, jonka vastaava lukema on 14,2 prosenttia.

Kokonaisuudessaan Android-puhelimissa jopa 18,9 prosentissa on jonkinlaisia ongelmia. Applen iPhone-laitteissa lukema on 15,2 prosenttia, joten suuria erot eivät käyttöjärjestelmien väleillä ole. Suuri ero kuitenkin huomataan huoltoon tuotujen laitteiden käyttöjärjestelmäversioissa. iPhoneissa noin 74 prosentissa oli viimeisin iOS 11 -käyttöjärjestelmäversio, kun taas Android-puhelimissa yleisin versio oli vanhahko Android 7 Nougat. Jopa Android 2.3 Gingerbreadia esiintyi tutkimuksen aikana.

iPhone 6 on ollut ongelmallisin iPhone-malli. Tutkimus kertoo, että 22 prosentissa iPhone 6 -laitteita oli ongelmia. Android-puhelinten puolella kärkipaikkaa pitää Samsungin Galaxy S7 -puhelin.

Tutkimus paljasti myös suuria alueellisia eroja asiakkaiden käyttäytymisessä. Pohjois-Amerikassa 14 prosenttia iPhone-puhelinten ostajista tulivat kertomaan ongelmistaan, kun taas Aasiassa vastaava lukema on 87 prosenttia. Euroopassa noin 44 prosenttia asiakkaista palasi takaisin myymälään kertomaan ongelmista. Android-puhelinten puolella kärkipaikkaa pitävät eurooppalaiset asiakkaat ennen aasialaisia ja pohjoisamerikkalaisia.

Koko tutkimuksen voit lukea tästä.

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme