Mainos
Mainos

Renault ja Nissan mukaan nettihankkeeseen

Renault ja Nissan ovat liittyneet Fordin, GM:n ja DaimlerChryslerin suunnitelmiin tarjota auton osia virtuaalisesta kauppapaikasta autojen valmistajille. Kolme viimeksimainittua yritystä julkaisivat suunnitelmansa Internet-portaalista helmikuussa sanoen sen olevan avoin kaikille autovalmistajille sekä heidän toimittajilleen, kumppaneilleen ja jälleenmyyjilleen.

Renault ja Nissan eivät kertoneet panostuksena arvoa, mutta arvioivat liiketoiminnan potentiaaliksi yli 1000 miljardia dollaria.

Internet-ohjelmaansa varten yhtiöt ovat sopineet neuvoa-antavien ryhmien perustamisesta Pohjois-Amerikkaan, Eurooppaan ja Aasiaan. Renault ja DaimlerChrysler vastaavat Euroopasta, kun taas Nissan hoitaa vastaavan Aasiassa.

-Sopimus on linjassa Renaultin ja Nissanin tuottavan kasvun strategian kanssa, yhtiöt kertoivat lausunnossaan. Usi yritys kokoaa viiden maailman suurimman autovalmistajan 300 miljardin dollarin ostovoiman

(MTV3-Reuters)

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme