Mainos
Mainos

Venäjän viimeiset itsenäiset tv-uutiset valtionyhtiön hallintaan

Venäjän valtio saa pian entistä tukevamman otteen maan mediasta, kun Ren-TV, yksi maan viimeisistä aidosti itsenäisistä tv-asemista, luovuttaa uutistuotantonsa valtiolliselle RT-kanavalle.

RT eli entiseltä nimeltään Russia Today tunnetaan englanninkielisistä, Kremlille myönteisistä uutisistaan. Ren-TV puolestaan on julkaissut säännöllisesti tutkivia, kriittisiä tv-reportaaseja muun muassa toimittaja Marina Maksimovskajan luotsaamassa Nedelja-ohjelmassa.

Samalla Ren-TV:n toimitus siirtyy yhteisiin tiloihin RT:n kanssa. RT alkaa ensi vuoden alusta lähtien toimittaa myös toisen kriittisen tv-kanavan Pietarin Kanal 5:n uutiset.

Taustalla on viime vuonna solmittu kauppa, jossa Rossija-pankki osti Ren-TV:n osakkeet.

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme