Mainos
Mainos

Verkkokauppa takkuilee edelleen

Sähköinen kaupankäynti on edelleen tahmeaa.

Kuluttajatutkimuskeskus arvioi, että kaikesta kaupasta vain arviolta prosentti käydään verkossa.

Erikoistutkija Petteri Repo sanoo, että verkkokauppa on selkiytymätöntä - eikä sen nihkeydelle helposti löydy selitystä.

- No se onkin se miljoonan euron kysymys. Näkisin itse, että odotukset olivat liian hurjat. Tilastointi on niin hirveän vaikeaa, koska sähköiselle kaupalle ei ole määritelmää; kuuluuko siihen markkinointi, pitääkö tehdä tilaus, kuuluuko maksaa sähköisesti ja miten toimitus tulee, Repo summaa.

Repo arvioi, että etenkin kotimaisten yrittäjien verkkokaupat ovat hyvin luotettavia.

(MTV3)

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme