Mainos
Mainos

Virtuaalitodellisuus on jo arkipäivää

Virtuaalitodellisuuden käyttö liikemaailmassa on kovassa kasvussa ja osin jo arkipäivääkin.

Esimerkiksi tehtaiden suunnittelutöitä ja koulutusta hoidetaan jo 360-asteen videoiden ja virtuaalitodellisuuden kanssa. Myös esimerkiksi parhaillaan käynnissä olevan Nordic Business Forumin kaikkia puheita voi seurata virtuaalitodellisuuslaitteilla.

360-asteen videokamerat kuvaavat puhujia esiintymislavalla ja tavallisen tabletin käyttäjä voi seurata tapahtumaa mistä tahansa, liikuttaa näkymää mielensä mukaan ja virtuaalilaseilla tuntea olevansa paikan päällä. Tällaiset live-videoinnit ovat vasta pieni osa virtuaalitodellisuuden eli VR:n käytöstä liike-elämässä.

Pieni suomalaisfirma FinCloud.tv on kolmen kysytyimmän virtuaalitodellisuusyhtiön joukossa maailmassa. Asiakkaina on niin autonvalmistajia kuin vaikkapa ostoskadun liikkeet San Josessa. Myös teollisuudessa ollaan löytämässä virtuaalitodellisuuden hyödyt. Kasvuodotukset alalla ovat kovat.

– Näemme paljon potentiaalia koulutuksessa, lääketieteessä ja interaktiivisen koulutusmateriaalin tekemisessä. Se (virtualitodellisuus) on hyvin luonnollinen tapa kokea ja nähdä se tila. Sitten voimme rakentaa oppimisympäristöjä tähän ympärille, toteaa FinCloud.tv:n varatoimitusjohtaja Juha Kela

Nordic Business Forumin teemoina ovat tänä vuonna digitalisaatio, markkinointi ja yrityskulttuuri.

Kommentoi

Uusimmat

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme