Mainos
Mainos

17 helppoa tapaa, joiden avulla voit muuttaa elämäsi onnellisemmaksi

Positiivinen elämänasenne on yksi tärkeimmistä työkaluista onnelliseen elämään. Aloita vaikkapa näistä.

"Ei se, miltä me näytämme, eikä se, mitä me aikaan saamme, merkitse sen rinnalla mitään, mitä me olemme toinen toisillemme."
– Marleena Ansio

Positiivinen asenne elämään ja tulevaan vaikuttavat suurissa määrin olotilaan. Positiiviset tavat kasvattavat henkistä voimaa ja uskoa itseensä, muihin sekä tulevaan.

Tässä esimerkkejä teoista ja tavoista, miten voit parantaa elämänlaatuasi. Osa niistä on helppoja, osa vaikeampia.

Näin voit muuttaa elämääsi positiivisempaan suuntaan:

1. Osoittamalla kiitollisuutta: mieti, mitä kaikkea hyvää elämässäsi on. Mieti iltaisin ennen nukkumaan menoa, mitä hyvää tai positiivista päivässä oli. Se voi olla jotain pientäkin.

2. Hymyilemällä ihmisille. Kokeilepa!

3. Menemällä ajoissa nukkumaan.

4. Nukkumalla 7–8 tuntia.

5. Petaamalla pedin aamuisin ja aloittamalla aamun rauhassa.

6. Pitämällä kotonasi järjestyksen. Älä kiinny liikaa tavaroihin, älä anna kotoa pois muuttaneiden lasten käyttää kotiasi varastona tai säilytä itse liikaa tavaraa muistona menneisyydestä.

7. Hyväksymällä itsesi sellaisena kuin olet – ja muut sellaisina kuin he ovat. Et voi muuttaa mitään muuta kuin omaa asennettasi.

8. Rakastamalla ihmisiä, vaikka he olisivat eri vaiheessa elämänpolullaan kuin sinä.

9. Syömällä hyvää, puhdasta ruokaa.

10. Liikkumalla ja kunnioittamalla omaa kehoasi.

11. Säästämällä ja käyttämällä rahaa viisaasti.

12. Meditoimalla.

13. Visualisoimalla omat tavoitteesi ja saavutuksesi.

14. Kunnioittamalla toisia.

15. Panostamalla omaan henkiseen hyvinvointiin ja kasvuun.

16. Valmistautumalla isoihin haasteisiin.

17. Hankkimalla ympärilleen inspiroivia ihmisiä, oikeita ystäviä. 

Katso myös:

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme