Mainos
Mainos

Asiantuntija kertoo: Tämän vuoksi pelkkä juokseminen ei auta laihtumaan

Jos tavoitteenasi on polttaa rasvaa, kiinnitä lenkkipolun lisäksi huomiota myös lihaskuntoon. 

Rutgersin yliopiston tutkijana työskentelevän liikunta-alan ammattilaisen Shawn Arentin mukaan juoksemisessa itsessään ei ole mitään vikaa, mutta sen lisäksi ihmisten tulisi liikkua myös muilla tavoin. 

Asiantuntijan mukaan juokseminen kyllä polttaa rasvaa, mutta jos haluat todella päästä eroon vatsamakkaroistasi, pelkkä juoksu ei riitä. Jos tavoittelet kiinteää vartaloa, Arent kannustaa kehittämään myös lihaskuntoa. 

Voimaharjoittelu pitää aineenvaihdunnan käynnissä 

Voimaharjoittelu on tehokas tapa laihduttaa, sillä mitä enemmän lihaksia sinulla on, sitä enemmän aineenvaihduntasi tekee töitä. Vaikka juokseminen polttaa kaloreita voimaharjoittelua tehokkaammin, voimaharjoittelu jättää aineenvaihdunnan hyrräämään vielä pitkään treenien jälkeenkin. Voimaharjoittelu vaikuttaa siis loppupeleissä kehoosi paljon enemmän kuin pelkkä juoksu.

Voimaharjoittelu tukee samalla myös juoksun vaikutuksia. Se auttaa vahvistamaan juoksussa tarvittavia lihaksia ja vähentää loukkaantumisriskiä. Arent muistuttaa, että voimaharjoittelun lisäksi myös ruokavalio on tärkeässä roolissa kehosi rasvaprosentin kutistamisessa. 

Nämä tehokkaat kahvakuulaliikkeet sopivat erinomaisesti juoksuharjoitusten kumppaniksi. 


Lähde: BusinessInsider 

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot