Mainos
Mainos

Asiantuntija suosittelee supertehokasta treeniä: Näin saat täydellisen takapuolen

Jos tavalliset askelkyykyt eivät saa takapuoltasi pyöristymään, tämä treenitapa tekee sen taatusti.  

Omalaatuisista treenitavoistaan ja muun muassa Khloé Kardashianin personal trainerina tunnettu Gunnar Peterson puhuu nyt aivan uudenlaisen treenimuodon, leveällä nauhalla kävelyn puolesta. Mies lupaa, että tällä treenillä takapuolen treenaaminen nousee aivan uusiin sfääreihin.

Tämä treenimuoto, slacklining, muistuttaa narulla kävelyä, mutta kuitenkin sillä erotuksella, että slackline-naru on leveämpi ja asennettu löysemmälle kuin perinteisessä narulla kävelyssä. Näiden ominaisuuksien ansiosta tasapaino on helpompi säilyttää.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Tästä Suomessa vielä melko tuoreesta lajista järjestetään myös virallisia MM-kilpailuja, joissa osallistujien taituruutta mitataan erilaisten temppujen avulla. 

Kehittää niin keskivartaloa kuin alavartalonkin lihaksia

Instagramista löytyvät kuvat osoittavat, että kävelyn lisäksi nauhalla on mahdollista harrastaa myös akrobatiaa ja joogaa. Vaikka nämä liikkeet ovat vaikuttavia, Gunnarin mukaan jo pelkkä narulla seisominen on uskomattoman tehokas treenimuoto, jossa kehonhallinta nousee tärkeään rooliin. Nauhalla tasapainottelu kehittää kokonaisvaltaisesti niin keski- kuin alavartalonkin lihasten hallintaa sekä koordinaatiokykyä.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Nauha on mahdollista ottaa mukaan monenlaisiin treeneihin tuomaan mukaan enemmän haastetta. Esimerkiksi yhden jalan kyykyn tekeminen niin, että etummainen jalka on nauhalla, kehittää takapuolesi ja jalkojesi lihaksia tavalla, johon harva muu treenimuoto pystyy.

Nauhaa voi käyttää tuomaan haastetta myös punnerruksiin ja lankutukseen. Gunnarin mukaan nauhalla tehtävät harjoitukset antavat lihaksille uutta ja erilaista ärsykettä, johon elimistön on vain pakko yrittää sopeutua. Epämukavuusalue on se, joka kehittää.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Alku kannattaa ottaa hitaasti seinää tai treenikaveria apuna käyttäen. Voit myös asettaa nauhan ympärille pehmusteita, jos putoaminen pelottaa.

Lähde: Cosmopolitan 

Videolta voit tarkistaa, onko oma kyykkäysasentosi kunnossa. 


Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme