Mainos
Mainos

Eroon selkämakkaroista – viisi helppoa teholiikettä!

Haluatko selkääsi ja olkapäihisi lisää voimaa ja muotoa? Ota käsipainot käsiisi ja tee helppo, mutta tehokas liikesarja.

Cosmopolitan vinkkaa 5 teholiikettä selälle, jotka auttavat vahvistamaan lihaksia ja kadottamaan ylimääräiset makkarat selästä. Tee kutakin liikettä 60 sekunnin ajan ja saat selän ja olkapäiden lihakset monipuolisesti töihin.

Muista kuitenkin, etteivät lihakset piirry esille, jos niiden päällä on reippaasti ylimääräistä rasvaa. Ylimääräisistä kiloista pääset tehokkaimmin eroon yhdistämällä terveellisen ja kevyen ruokavalion monipuoliseen liikuntaan. 

Katso mallia Cosmopolitanin julkaisemalta videolta:

Jos video ei näy, voit katsoa sen täältä.

1. Vipunosto sivulle ja eteen

Ota käsipainot käsiisi ja seiso suorassa kädet alhaalla. Lähde nostamaan käsiä sivuille hallitusti, kunnes ne ovat olkapäiden tasolla. Tuo kädet hallitusti alas. Tee sama liike, mutta tuo kädet seuraavaksi suoraan eteen olkapäiden tasolle. Vuorottele. 

2. Kulmasoutu käsipainoilla

Pidä käsipainot käsissä ja selkä suorana ja kumarru nojaamaan hieman eteenpäin. Nosta käsipainoja kohti napaa niin, että kyynärpääsi koukistuu 90 asteen kulmaan. Kyynärvarsi tulee samaan linjaan keskivartalosi kanssa. Vie painot takaisin alas. Toista liikettä, ja pidä se koko ajan hallittuna. 

3. Nostot jumppapallon päälle

Käy vatsallesi jumppapallon päälle ja tue asentoa pitämällä jalkaterät maassa. Ota käsipainot käsiisi ja nosta kädet sivulle aina samaan linjaan selkäsi kanssa aivan kuin tekisit yhden jalan vaa'an. Vie kädet takaisin alas ja toista liikettä. 

4. Käsien pyöritys

Pidä molemmilla käsillä kiinni yhdestä käsipainosta ja lähde piirtämään kädet suorassa isoa ympyrää eteesi. Tee ympyrä niin laajassa kaaressa kuin pystyt ja vaihda välillä suuntaan. Pidä tasapaino. 

5. Käsien pyöritys vipunostossa

Tee vipunostoliike eli nosta käsipainot sivuille kädet suorassa aina olkapäiden tasoon asti. Ala pyörittää käsilläsi pientä ympyrää niin, että kädet pysyvät koko ajan pidossa olkapäiden tasolla. 

Testaa myös Eevi Teittisen vinkit:

Katsomo-video ei ole saatavilla

Katsomo-video ei ole saatavilla

Lähde: Cosmopolitan

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme