Mainos
Mainos

Haluaisitko sinäkin täydellisen takapuolen? Italialaisnainen paljastaa, kuinka itse onnistui

Nuori nainen tuplasi ruokamääränsä ja ryhtyi käymään salilla. Päätöksellä oli häikäisevät vaikutukset. 

Italialaisen Corinna Mantegazzan aikataulu on lievästi sanottuna kiireinen. Toisina päivinä hän istuu tuntikausia nenä kiinni tenttikirjoissa, toisina päivinä hän ravaa puolestaan pitkin sairaalan käytäviä. Kiireisestä elämästään huolimatta 24-vuotias lääketieteen opiskelija onnistui hankkimaan itselleen pyöreän ja muodokkaan takapuolen. Kuinka ihmeessä hän oikein onnistui?

Ensiksi täytyy oppia pitämään huolta itsestään

Opiskeluaikana nainen stressasi tenteistä ja tarkkaili pakonomaisesti syömisiään. Opintojen edettyä hän tarkkaili muita oppilaita ja huomasi, kuinka tärkeä asia ennaltaehkäisy terveyden kannalta oikein on. Hänestä ei voisi koskaan tulla lääkäriä, jos hän ei ensiksi oppisi pitämään huolta itsestään.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Mantegazza muutti elämänsä kertaheitolla. Hän hankki uusia, säännöllisesti liikkuvia ystäviä, ryhtyi kuntoilemaan helpottaakseen stressiä ja parantaakseen terveyttään, eikä laihduttaakseen, ja opetteli nauttimaan ruoasta ilman huonoa omaatuntoa. Mantegazza päätti myös dokumentoida kaksi vuotta sitten alkaneen matkansa Instragram-tilille, joka keräsi nopeasti runsaasti seuraajia.

– En julkaise puolialastomia kuvia vain tullakseni nähdyksi, vaan haluan näyttää tytöille joilla on samanlaisia ongelmia kuin minulla aiemmin, että kaikki on mahdollista, nainen toteaa.

Alkuun päästyään nainen ryhtyi noudattamaan suosittua 12 viikon Kayla Itsinesin Bikini Body -ohjelmaa, johon kuului treeniä kuudesti viikossa. Vaikka työpäivät olivat pitkiä, hän ei lipsunut ohjelmasta.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

– Ei ollut helppoa mennä salille sen jälkeen, kun olet ollut jo poissa kotoa 12 tuntia. Mutta se oli aluksi kuin peliä, ja huomasin kehossani nopeasti tuloksia, Mantegazza kertoo.

"Älä keskity painoosi" 

Myös naisen ruokavalio koki melkoisen muutoksen. Kevyet salaatit ja voileipäkeksit vaihtuivat munakkaisiin, jogurttiin, pastaan, lihaan ja kalaan. Myös suklaan syöminen ja ravintolaillalliset tulivat mukaan naisen uuteen elämään. 

– Vietin vuosia peläten tämän kaltaisia ruokia, mutta nyt alan ymmärtää, että ne eivät ole pahoja kohtuullisesti kulutettaessa.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Ruokamäärien lisäämisellä oli naisen ulkonäköön ja hyvinvointiin suurempi vaikutus kuin hän olisi ikinä uskonut. Mantegazza tuntee itsensä aiempaa energisemmäksi, hän nukkuu paremmin eikä kärsi enää ruoansulatusvaivoista. Sisäisten muutosten lisäksi hän huomasi positiivisia muutoksia myös vartalossaan, erityisesti takapuolessaan.

Mantegazzan paino on noussut lyhyessä ajassa peräti seitsemän kiloa, mutta ulkonäkö on muuttunut huomattavasti terveellisempään suuntaan. Hän haluaakin muistuttaa kaikkia seuraajiaan siitä, että vaa’an lukemalla ei ole merkitystä.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

– Kun ihmiset näkevät naisen salilla, he ajattelevat välittömästi, että hän on siellä tullakseen hoikemmaksi, laihemmaksi ja mahtuakseen nollakokoon. Kun ihmiset näkevät naisen salilla, he eivät ehkä ymmärrä, että hän on siellä nostamassa painoaan, voimakkuuttaan ja kasvattamassa lihaksiaan, nainen toteaa.

– Nyt painan enemmän, kyllä, mutta tunnen itseni myös voimakkaammaksi ja oloni itsevarmemmaksi kehossani. Älä keskity painoosi! Keskity siihen, mitä tunnet.  

Twerkkaus on tehokas ja hauska tapa laittaa takapuoli pyörimään. 

Lähde: Cosmopolitan 

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme