Mainos
Mainos

Haluatko seksikkään ja litteän vatsan? Älä usko näitä myyttejä

Onko vatsanseutu ongelma-alueesi? Kaikkia niksejä litteän vatsan saavuttamiseksi ei kannata uskoa. 

Moni haaveilee seksikkäästä, litteästä vatsasta varsinkin bikinikaudella. Totuus on kuitenki se, että timmin vatsan eteen joutuu yleensä tekemään hurjasti töitä. Oikotietä onneen ei yksinkertaisesti ole ja moni uhraa energiaansa aivan vääriin seikkoihin saavuttaakseen unelmansa.

Pidä huoli, ettet sorru viiteen yleiseen uskomukseen – ja keskityt jatkossa oikeisiin seikkoihin tavoitellessasi entistä timmimpää vartaloa.

1. Mitä enemmän teet vatsalihaksia, sitä litteämmän vatsan saat

Se, että tekee hurjastikin vatsalihaksia, ei johda timmiin vatsaan ja vatsalihasten näkymiseen, jos vatsanseudulla on rasvaa. Jos haaveena on litteämpi vatsanseutu, ei kannata uskotella itselleen, että rasva katoaa tekemällä vatsalihaksia. Vatsalihasten harjoittaminen vahvistaa lihaksia, ei kadota rasvakerrosta. Hoikemmasta vatsasta haaveilevan tulisi siksi ensisijaisesti keskittyä rasvanpolttoon.

2. Jos jättää aterioita väliin, saa litteän vatsan

Moni laihdutuksessa useaan otteeseen epäonnistunut erehtyy pitämään nälkäkuuria, kun bikinikunnon tavoittelemisessa tulee kiire. Kehonsa näännyttämisen sijaan hoikemman olemuksen toivossa olisi tärkeämpää ajatella aineenvaihduntaa, joka hidastuu silloin kun elimistö ei saa riittävästi ravintoa. Tästä syystä säännöllinen ateriointi on nääntymyksen sijaan oikea askel kohti litteämpää vatsaa.

3. Laihdutuspillerit auttavat litteän vatsan saavuttamisessa

Moni laihdutuspilleribrändi takaa, että pillereitä nauttimalla on mahdollista saada entistä litteämpi vatsa. Totuus on kuitenkin se, että tehokkaampi tapa bikinikunnon saavuttamiseen on liikunta.

4. Mitä vähemmän hiilihydraatteja, sitä litteämpi vatsa

Hiilihydraattien välttely on nykyään yksi vallitsevista laihdutustrendeistä ja moni ajattelee, että litteästä vatsasta on turha edes haaveilla, jos hiilihydraatteja tulee nautittua paljon. Olisi kuitenkin tärkeää pitää mielessä, että laihdutuksen aikanakin suositellaan syötävän hiilihydraatteja – eikä niiden nauttiminen suinkaan sulje pois unelmaa timmimmästä vatsasta. On paljon tärkeämpää kiinnittää huomiota siihen, millaisia hiilihydraatteja syö. Vaaleat leivät ja sokerit voivat aiheuttaa joillekin ihmisille ylimääräistä turvotusta, kun taas kasvisten hiilihydraatit keventävät oloa.

Lähde: Fitnea

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme