Mainos
Mainos

Laiskottelijan laihdutusvinkit – näillä konsteilla kesäkuntoon

Oletko pettynyt toimimattomiin laihdutusvinkkeihin? Todellisuudessa kesäkuntoon pääseminen ei ole rakettitiedettä, vaan yksinkertaisilla vinkeillä saa laiskempikin laihduttaja karisteltua kiloja.

Kunnossa pysyminen ja laihduttaminen ovat korvien välistä johtuvia asioita: jos elämäntapamuutokset eivät kiinnosta, on hankala muuttaa omaa oloaan tai ulkonäköään. Laiskan laihduttajan vinkeillä on kuitenkin helppo aloittaa skarppaus kesäkuntoon.

Älä ole ankara itsellesi

Nauti ruoista joista pidät, kohtuudella. Yksittäinen annos ei vaikuta painoosi, vaan ne määrät, joita nautit.

Nauti salaattia tai keittoa ennen pääruokaa

Salaatti ja keitto tuovat täyden olon vähillä kalorimäärillä ja jättävät vähemmän tilaa kaloripitoisemmalle pääruoalle.

Pidä nestetasapaino kurissa

Joskus hämäännymme ja luulemme olevan nälkäisiä, vaikka olemmekin vain janoisia. Juo runsaasti vettä päivässä. Lisää veteen sitruunaa vitamiinin saamiseksi.

Vältä siirtämästä nälkää iltaan

On huono idea yrittää kontrolloida nälkäänsä päivän ajan ja romahtaa mättämään illalla. Jos syöt säännöllisesti ja hyvin päivän aikana, myös tarve iltamässäilylle vähenee.

Pieni välipala ennen juhlia

Ennen juhlien alkua on hyvä nauttia kourallinen pähkinöitä tai hedelmiä, jottet saavu juhlapaikalle nälkäisenä.

Kanna mukanasi välipaloja

Varaudu siihen, että nälkä saattaa yllättää. Näin olet varautunut hedelmän tai muun terveellisen välipalan kanssa, kun nälän tunne iskee, etkä sorru turhiin kiusauksiin.

Älä juo kaloreita

Juo mieluummin vettä janoon, kuin erilaisia limuja.

Ole osa-aikainen vegetaristi

Anna kehollesi tauko eläintuotteista ja nauti joskus tietoisesti paljon vihanneksia. Salaatti, vihannessosekeitto tai -smoothie virkistää hyvin keväällä.

Vältä vehnää

Suosi täysjyvää ja vältä vehnää.

Syö aamiainen

Aamiainen on päivän tärkein ateria. Hyvällä aamiaisella vältät näläntunteen ja turhat välipalat heti aamutuimaan.

Harrasta edes pientä aktiivisuutta

Yritä edes satunnaisen liikunnan avulla saada aktiivisuutta viikkoosi. Herää aamulla aikaisemmin mennäksesi salille, käy kävelyllä illallisen jälkeen tai jää bussista pois paria pysäkkiä ennen määränpäätä.

Liikunta ei ole ainoa pelastus

Vaikka kävisit jatkuvasti salilla, tulokset eivät näy, jos nautit reippailun jälkeen aimoannoksen jälkiruokaa. Kiinnitä huomiota ruokavalintoihisi.

Älä syö illallisen jälkeen

Kalorit antavat energiaa, emmekä tarvitse niitä nukkumaan mennessämme.

Älä maistele toisten ruokia

Pikkumaistiaiset voivat kasvaa suuriksi määriksi. Tyydy omaan ruokaasi, älä keskity tyhjentämään kavereiden lautasia.

Älä syö suoraan pakkauksesta

Kaada sipsit, pähkinät tai karkit kulhoon, jotta tiedät, kuinka paljon kulutat, etkä vahingossa syö koko pussillista kerralla.

Älä santsaa

Et tarvitse toista samanlaista munkkia, pullaa, leipää tai pizzapalaa. Vaikket olisi täynnä, anna kehosi sulattaa jo nautittu ruoka ensin.

AVA / Siiri L'Ecuyer

Kuvat: Shutterstock

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme