Mainos
Mainos

Näin saat teräksiset pakarat! Upea Mailis Penttilä neuvoo, miten teet askelkyykyn

Yksi takapuolen teholiikkeistä on liikuntatunneiltakin tuttu askelkyykky. Liikkeeseen voi yhdistää myös hypyn.

Teräksiset pakarat – mistä niitä saa? Täytyisikö alkaa twerkata, vai sittenkin suunnata lenkille?

Pepputreenistä tärkeää on luonnollisesti pakaralihaksen treenaaminen, kertoo personal traineriksi opiskeleva Mailis Penttilä. Yksi teholiikkeistä on liikuntatunneiltakin tuttu askelkyykky.

– Vihasin itse sitä myös, se oli kauhein liike ikinä! Mutta siitä on niin monta eri versiota, että lopulta aloin pitää siitä. Itse tein aluksi niin, että tehtiin askelkyykkyä kävellen, eli käveltiin eteenpäin painon kanssa, meikkitaiteilija, Miss Helsinki -finalisti ja Koko Suomi leipoo -ohjelmasta tuttu Penttilä neuvoo.

Liikkeeseen voi yhdistää myös hypyn.

"Kesällä on hyvä mennä ulos treenaamaan"

Askelkyykkyä voi tehdä kotioloissa tai kuntosalilla. Salitreeni on kieltämättä tehokasta, mutta jotkut toistavat salilla kerrasta toiseen samoja virheitä.

– Monesti salilla näkee sitä, että ihminen tekee todella isoilla painoilla. Silloin tekniikka monesti kärsii, varsinkin, jos olet aloittelija, eikä tekniikka ole vielä ihan hallussa, Penttilä sanoo.

Toinen salitreenin ongelmista on monotonisuus: moni unohtuu tekemään samoja liikkeitä viikosta toiseen.

– Kesällä on hyvä mennä ulos treenaamaan, jos on hyvä sää. Voi tehdä liikkeitä oman kehon painolla, esimerkiksi tehdä loikkia. Treenaa kaverin kanssa kuntopiiriä, johon laitetaan kivoja liikkeitä, ja vaihdellaan niitä, Penttilä vinkkaa.

Kokeile vaikka näitä:


Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme