Mainos
Mainos

Nainen, näin saat kauniit ja kiinteät rinnat

Tiesitkö, että voit vaikuttaa rintojesi ulkonäköön, hyvinvointiin sekä kiinteyteen varsin arkisin keinoin? Huolehdi rinnoistasi ja ota se osaksi kauneusrutiinejasi.

Tuskin on epäilystäkään siitä, etteivätkö kaikki naiset haaveilisi kauniista rinnoista. Rintojen hyvinvointiin kannattaa kiinnittää huomiota omien kauneusrutiineiden ohella – niin, sinun kannattaa huolehtia yhtä lailla rinnoistasi kuten esimerkiksi kasvoistasi, rasvaten ja kuorien! Myös rinnat vaativat toistuvaa kosteuttamista välttääksesi ikävää kuivuutta ja ennenaikaisia ryppyjä. Sääolot, huono ruokavalio ja tietenkin luonnollinen vanhenemisprosessi aiheuttavat ihon kuivumista, ryppyjen sekä juonteiden syntymistä ja nuorekkaiden ominaisuuksien kuihtumista.

Lue vinkit, kuinka sinä voit saada kauniimmat ja kiinteämmät rinnat.

Valitse kunnon rintaliivit

Vääränlaiset ja -malliset rintaliivit voivat vahingoittaa rintoja. On hyvin tärkeää, että käytät juuri oikeankokoisia rintaliivejä: jos et ole täysin varma koostasi, kannattaakin kysyä apua alan ammattilaisilta. Muista myös käyttää tukevia urheilurintaliivejä urheillessasi!

On olemassa urbaani legenda, että yöllinen rintaliivien käyttö vaikuttaisi siihen, etteivät rinnat alkaisi roikkua. Ikävä kyllä tämä ei pidä paikkaansa: mukavien, hyvin istuvien ja pehmeiden liivien käyttö nukkuessa voi tuntua etenkin isorintaisista naisista miellyttävältä, mutta rintojen terhakkuuteen ne eivät vaikuta. Rintojen luonnollinen kimmoisuus alkaa vähentyä iän ja ajan kanssa.

Hiero

Hydro- eli vesihieronta on yksi hyvin tehokas tapa estää ennenaikaisten ryppyjen ilmestymistä. Hiero rintojasi kylmällä vedellä kostutetulla pehmeällä rätillä tai pyyhkeellä noin kymmenen minuuttia myötäpäivään. Kiinnitä eritoten huomiota kainaloiden lähettyville ja rintojen alle.

Voit myös hieroa rintojasi esimerkiksi jääpaloin (voit myös jäädyttää maitoa). Muista, että rintojen iho on erittäin herkkä: ole siis hellä otteissasi.

Naamiot ja voiteet

• On tärkeää, että puhdistat rintasi ja dekolteesi päivittäin esimerkiksi samoilla tuotteilla, kuin kasvosi. Muista myös rasvata rintojasi kosteusvoiteilla tai juuri rinnoille tarkoitetulla hoitovoiteella, jossa on enemmän antioksidantteja. Levitä kosteus- tai hoitovoide hieromalla sitä rintoihisi kevyin, pyörivin liikkein. Levitä voidetta lopuksi myös rintojesi yläpuolelle ja kaulalle ylöspäinsuuntautuvin liikkein.

• Aurinkoisina päivinä levitä tasaisin väliajoin aurinkovoidetta jonka suojakerroin on yli 30 myös dekoltee-alueelle. Suojaamaton auringonotto esimerkiksi yläosattomissa tai pikkubikineissä eivät tee rinnoille hyvää, vaan povi yksinkertaisesti veltostuu tämän häikäilemättömän auringonpalvonnan myötä.

Voit myös kokeilla näitä kotikutoisia kikkoja:

Ravitseva naamio: Murskaa banaani, lisää kaksi tilkkasta oliiviöljyä ja levitä seos rinnoillesi noin 30 minuutiksi. Pese seos pois lämpimällä vedellä.

Virkistävä naamio: Kuori appelsiini, muussaa se ja sekoita mukaan vaahdotettu kananmunan valkuainen. Levitä seos dekoltee-alueelle, kaulaan ja olkapäihin, peitä pyyhkeellä ja anna vaikuttaa 15 minuuttia.

Kosteuttava naamio: Raasta tuore kurkku ja sivele sitä rinnoillesi.

Huomioi, että lämpö tehostaa tehoaineiden vaikutuksia. Voit esimerkiksi kokeilla teho- tai kotikutoisia naamioita heti saunan tai lämpimän kylvyn jälkeen ihon ollessa vielä lämmin.

Kuntoilua

Vahvat rintalihakset kannattelevat rintoja, joten kannattaa kiinnittää huomiota myös treeniin.

• Punnerrukset ovat erittäin tehokkaita ajatellen rintalihaksia ja rintoja. Saat parempia tuloksia punnertaessasi pitämällä kyynärpääsi lähellä vartaloasi.

• Paina kämmeniäsi yhteen rintojesi edessä (ikään kuin rukoilisit) ja paina niitä yhteen kovaa noin 10 sekuntia. Toista tämä harjoitus 10–15 kertaa.

• Ota käsipainot ja mene selällesi makaamaan kädet sivuilla. Taivuta polvia ja nosta käsipainot samanaikaisesti ylös, ja sitten hitaasti alas. Toista 10 kertaa.

• Muista hyvä ryhti! Esimerkiksi jooga, pilates tai ratsastus parantavat ryhtiäsi.

• Voimaharjoittelu kasvattaa rintalihaksia, joten esimerkiksi penkkipunnerrrus, vipunostot ja käsipainojen käyttö ovat tehokkaita liikkeitä.

Lähde: Ourvanity.com, Oprah.com

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme