Mainos
Mainos

Nainen söi kuukauden ajan tuplasti enemmän proteiinia – näin kävi

Daryl Lindsey söi yli kuukauden ajan runsaasti proteiinia ja kirjoitti kokemuksistaan.

Erilaisten ruokavalioiden eduista puhutaan jatkuvasti. Moni on kuullut proteiinin hyödyistä, mutta miten ne näkyvät arjessa? Daryl Lindsey päätti testata. Hän söi kuukauden ajan runsaasti proteiinia, ja kirjoitti kokemuksistaan Hello Giggles -sivustolla.

Esimerkiksi näin Lindsey söi

Aamupala

  • Proteiinipirtelö kasvispohjaisesta luomuproteiinijauheesta
  • Omena tai banaani

Välipala

  • Kovaksi keitetty muna ja reilu desi manteleita

Lounas

  • Grillattua kanaa, noin 2,5 dl riisiä, kasviksia

Välipala

  • Reilu desi kreikkalaista jogurttia, hedelmä

Illallinen

  • Vaihteleva ruoka, jossa kasviksia, papuja, viljoja, currya, pastaa tai muuta vastaavaa.

Lindsey kärsi aiemmin masennuksesta ja työstressistä, joiden vuoksi hän söi huonosti. Lopulta Lindsey tajusi, että jonkin on muututtava: hän vaihtoi kahvin ja donitsit kasvipohjaiseen ruokavalioon ja sykettä nostavaan treeniin. Vaikka uusi elämä tuntui terveellisemmältä, Lindsey koki, etteivät hänen lihaksensa vahvistuneet.

– Aloin etsiä tapoja, joilla voisin muuttaa ruokavaliotani, saada mahdollisimman paljon tuloksia ja tuntea olevani terveempi kuin koskaan. Ei kenties ole yllättävää, että yksi suositus, jota näin eniten, oli lisätä dramaattisesti proteiinin määrää ruokavaliossani ja liittää tämä säännölliseen painojen nosteluun pelkän cardio-treenin sijaan, Lindsey kuvaa.

Lindsey noudatti ohjetta yli kuukauden. Hän lisäsi proteiinin määrää ruokavaliossaan 50 grammasta sataan grammaan päivässä ja alkoi treenata painoilla.

– Jotta saatoin varmistaa, että sain sata grammaa proteiinia päivittäin, minun piti tehdä runsaasti suunnitelmia etukäteen. Aamuisin listasin fitness-sovellukseen, mitä aion syödä aamupalaksi, lounaaksi, illalliseksi ja välipaloiksi, ja se kertoi arvion siitä, paljonko proteiinia syön päivän aikana.

Lindsey treenasi kolme kertaa viikossa ja nosti joka kerralla eri lihasryhmää aktivoivia painoja.

– Tämä antoi lihaksilleni runsaasti aikaa levätä ja toipua, ja sain tarpeeksi vapaata aikaa, niin, ettei treeni tuntunut ottavan elämääni hallintaansa.

Treeni alkoi ja loppui kymmeneen minuuttiin cardio-treeniä. Väliin mahtui 40 minuuttia painonnostoa.

– Tavoitteeni oli tulla vahvemmaksi ja voida paremmin, ja onnistuin! Minusta tuntuu oikeasti siltä, että olen muuttunut. Vain kuuden viikon jälkeen odotan innolla sitä, että saan nousta ylös aikaisin ja treenata, koska minulla on niin paljon enemmän energiaa päivinä, joina toimin näin.

Ennen Lindsey ei kyennyt tekemään yhtäkään punnerrusta; nyt hän voi tehdä niitä kymmenen suorin jaloin. Viikonlopun lenkeillä Lindsey ei hengästy, eivätkä hänen lihaksensa tule treenistä enää kovin kipeäksi.

– Mikä tärkeintä, olen taas energinen ja tuntuu, että hallitsen itse elämääni. Se on ihana tunne.

Jatkossa Lindsey aikoo jatkaa treenaamista, mutta sallia itselleen myös erilaisia ruokapäiviä.


**


Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme