Mainos
Mainos

Ongelmia painonhallinnassa? Asiantuntijan vinkeillä pääset tavoitteeseesi

Pulla vai hedelmä? Arjen pienet valinnat ovat ratkaisevassa roolissa kohti tavoitetta. 

Voimanostaja Mikko Korpeinen neuvoo, että oma tavoite on mahdollista saavuttaa oikealla asenteella. Kun päätös painonpudotuksesta tai liikuntaharrastuksen aloittamisesta on tehty, mies neuvoo uskomaan itseensä ja onnistumiseensa. 

– Pyri siihen, että teet asiat täydellä sydämellä. Olet sitten kotona puolison kanssa, leikit lasten kanssa, olet töissä tai kuntosalilla. Ei ole väliä, mitä teet, kunhan annat asialle kaikkesi, Korpeinen toteaa. 

Kuusi vinkkiä onnistuneeseen lopputulokseen

Korpeinen on listannut joukon asioita, jotka hänen mukaansa ovat tärkeässä roolissa kohti tavoitteen saavuttamista. 

1. Arjen pienet valinnat

Voimme valita, katsommeko illalla televisiota vai käymmekö ajoissa nukkumaan, jotta saamme levätä tarpeeksi. Jokaisen tekemämme päätöksen tulisi tukea tavoitettamme parhalla mahdollisella tavalla. 

– Meidän täytyy tehdä päätöksiä koko ajan. Jos dieetti epäonnistuu, olemme tehneet päätöksen syödä ohitse, Korpeinen toteaa. 

2. Usko itseesi

Kun tavoite on sopusoinnussa oman arvomaailman kanssa, todennäköisesti myös uskomme siihen.  

3. Ole pitkäjänteinen

Unelmien ja tavoitteiden saavuttaminen ei tule itsestään, vaan niiden eteen täytyy tehdä töitä.

– Itsellä meni 19 vuotta ennen kuin saavutin ensimmäisen arvokisamitalin. Tarvitsee tehdä töitä, kuuden viikon pätkällä ei vielä pitkälle pääse.

4. Hyvä mieli ja tunnetila

Salille tai lenkille lähteminen helpottuu, kun soittimeen valitsee itselle mieluisaa musiikkia. Kannustaako sinua eteenpäin ystävän seura vai kenties uudet treenivaatteet? 

5. Uusi näkökulma

Joskus omalle tekemiselle voi tulla sokeaksi. Tästä johtuen tulisikin aika ajoin istua alas ja tarkastella omaa tekemistään uudesta näkökulmasta. Katso itseäsi vierain silmin ja tutki, miltä oma tekeminen vaikuttaa.

6. Kirjoita voimasanoja

Kirjoita joka aamu ylös kaksi tai kolme asiaa siitä, miten aiot päivän viettää. Voimasanojen avulla päivästä tulee taatusti parempi.

– Mielen valmentaminen vaatii yhtä paljon toistoja kuin treenataan hauista tai vastaavaa, se ei tapahdu hetkessä, Korpeinen lisää.

Pienellä päätöksellä voi olla merkittävä vaikutus kohti hyvää oloa.  


Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme