Mainos
Mainos

"Hopeasurffaajat" rynnistivät nettikauppoihin

Maksupalveluita tarjoavan Klarnan mukaan "hopeasurffaajien" eli yli 65-vuotiaiden aktiivisten internetin käyttäjien määrä kasvaa verkkokaupoissa. Iäkkäimmät käyvät ostoksilla yleensä aamu- ja iltapäivisin.

Yli 65-vuotiaiden verkkokauppa-asiakkaiden määrä on kasvanut vuodessa 112 prosenttia, selviää Klarnan tuoreista tilastoista. Iäkkäimpien määrä lisääntyy yli kaksi kertaa nopeammin nuorempiin verrattuna.

Naiset johtavat verkkokauppaa myös yli 65-vuotiaiden ikäryhmässä. Esimerkiksi Ruotsissa ja Saksassa miehet ovat enemmistö verkkokauppaa hyödyntävistä senioreista.

Ikä vaikuttaa ostoksiin

Hopeasurffaajat käyvät verkkokaupoissa yleensä kello 9–15 aikana, kun muut tekevät verkko-ostoksia iltaisin.

Ikä näkyy myös tuotevalinnoissa ja ostoskäyttäytymisessä. Esimerkiksi vapaa-ajan tuotteet ja kauneustuotteet kiinnostavat enemmän kuin nuoria. Luonnollisesti taas lasten tuotteet eivät juuri vanhempaa ikäpolvea kiinnosta. Sen sijaan viihde ja siihen liittyvät tuotteet ovat yhtä suosittuja nuorten ja vanhempien kesken.

Lue lisää:

MTV3 Koti:

Lähde: Deski

Kuva: Shutterstock

(MTV3)

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot