Mainos

Kaikki mahdollinen meni pieleen – Jennyn sohvatilauksesta muodostui katastrofi: "Mietin, oliko tämä vitsi"

Huonekalutilauksen tehnyt nainen joutui kohtaamaan kolmen viikon ajanjaksolla lukuisia vastoinkäymisiä, eikä hänellä vieläkään ole uutta sohvaa. 

Elokuun 28. päivä ruotsalainen Jenny Borg tilasi itselleen uuden sohvan. Kun tilaus viikkoa myöhemmin saapui, se ei ollut lähellekään sitä, mitä nainen oli odottanut. Borgin epäilykset heräsivät heti paketin saapuessa, sillä paketti oli todella pieni verrattuna siihen, että hänen tilaamansa sohva oli melko isokokoinen. 

Kun Borg avasi paketin, sisältä paljastui naisen suureksi hämmennykseksi puolikas sohva.

– Mietin, oliko tämä vitsi vai mitä? Missä loput oikein oli, nainen kertoo reaktiostaan.

– Se ei edes pysynyt pystyssä ilman, että se nojasi olohuoneeni seinään.

Seuraavien viikkojen aikana nainen yritti selvittää sekä kuljetusfirmalta että kalustemyymälästä, mitä hänen tilaukselleen oli mahdollisesti tapahtunut, mutta toinen puoli sohvasta näytti kadonneen kuin tuhka tuuleen.  

Paketti oli merkattu vahingoittuneeksi jo viikkoja sitten

Muutaman päivän kuluttua Borg sai kuitenkin kuulla hyviä uutisia: hänen tilauksensa oli löytynyt. Mutta toisin kuin nainen luuli, kukaan ei ottanut häneen yhteyttä tai toimittanut sohvaa perille. Vasta vihaisena asiakaspalveluun soitettuaan nainen sai tietää, että hänen olisi itse pitänyt varata sohvalle toimituspäivä. 

Naisen huono tuuri ei suinkaan loppunut tähän, sillä sovitusta toimituspäivästä huolimatta tilaus ei koskaan saapunut perille. 

– Lähdin töistä aikaisemmin kotiin odottamaan tilausta, jonka piti tulla kello 15–21 välillä, mutta en vieläkään kuullut siitä mitään. Sitä ei tullut, kukaan ei laittanut viestiä, soittanut, lähettänyt sähköpostia tai selittänyt, mitä oli tapahtunut, Borg kertoo.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

Muutaman päivän kuluttua nainen sai tietää paketin löytyneen ja uusi toimituspäivä saatiin sovittua, mutta vielä tämäkään ei saanut naista hyppimään riemusta. Paketti oli nimittäin saapuessaan erittäin huonossa kunnossa, ja sen kylkeen merkityn tekstin mukaan paketti oli vahingoittunut jo elokuun 30. päivä.

– Koko paketti oli täysin tuhoutunut, sen ympärillä oleva suoja oli revennyt kappaleiksi ja sen päällä oli öljytahroja, nainen kertoo ja lisää, että muovin pois ottamisen jälkeen yksi sohvan jaloista putosi.

Sohvan toimittanut henkilö ei suostunut kuljettamaan sohvaa pois, sillä hänen saamiensa tietojen mukaan asiakas oli tietoinen tuhoutuneesta paketista. Borg kertoo olevansa tyrmistynyt kaikista kolmen viikon aikana kohtaamistaan ongelmista.

Jos kuva ei näy, voit katsoa sen täältä

– Oikeastaan, en ole vihainen siitä, että se oli rikki, sillä se on voinut johtua inhimillisestä virheestä. Mutta olen ärsyyntynyt siitä, että pakkauksessa paketin kerrotaan rikkoutuneen jo elokuun puolella, eivätkä he soittaneet ja pahoitelleet sen olevan rikki, Borg kertoo.

Koko tilausprosessiin pettynyt nainen on tehnyt asiasta ilmoituksen Ruotsin Kuluttajavirastolle. 

Lähteet: Expressen, Facebook

***


Uusimmat: Lifestyle

Huumori

Lapset

Maailmalta

Mainos

Palautelomake

ruusuja
risuja
kysymys
ehdotus

*

Kiitos palautteestasi!

Valitettavasti emme ehdi vastata jokaiseen viestiin henkilökohtaisesti.

Palautteen jättäminen ei onnistunut

Yritä hetken päästä uudelleen.

MTV käyttää palveluissaan evästeitä tarjotakseen paremman käyttökokemuksen. Pyydämme sinua perehtymään uudistuneeseen tietosuoja- ja evästekäytäntöömme, joka on saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/tietosuoja.

Hyvä asiakkaamme, tarjotaksemme teille entistä parempaa palvelua olemme päivittäneet MTV:n palveluiden käyttöehtoja. Voitte perehtyä ehtoihin, jotka ovat saatavissa osoitteessa www.mtv.fi/yritys/kayttoehdot