Mainos
Mainos

Marimekko ja Converse löysivät toisensa

Converseja saa vuoden 2011 alussa Marimekko-kuoseissa. Ensi vuonna 60 vuotta täyttävän Marimekon taiteellinen johtaja Minna Kemell-Kutvonen pitää brändien yhdistelmää onnistuneena.

– Marimekko on jokapäiväisestä elämästä ponnistava ilmiö, joka tekee, mitä lystää. Mukaan kyytiin voi tulla, koska haluaa. Molemmille merkeille ovat yhteistä oman tiensä kulkeminen ja vahva reippaus, minkä takia ne sopivat yhteen, muotoilee Kemell-Kutvonen.

Marimekkoon puettu Converse pyrkii helppouden ja mutkattomuuden vaikutelmaan. Jalkineet soveltuvat Kemell-Kutvosen mukaan jokapäiväiseen kinttupolkujen kulkemiseen.

– Toisille se merkitsee pururataa, toisille työ-, koulu- tai tarhamatkaa, hän jatkaa.

Converse-kuoseina tullaan näkemään Tarhaa, Pikkusuomua ja Kirppua. Kuviointien suunnittelijoita ovat Annika Rimala ja Maija sekä Kristiina Isola.

Keramiikka ja lasi joulusuosikkeja

Marimekon joulutrendeissä tunnettujen ja suosittujen tekstiilien oheen ovat nousseet keramiikka ja lasi.

Anu Penttisen Sukat makkaralla -lasisto sekä Sami Ruotsalaisen ja Maija Louekarin jatkavat onnistunutta tekstiili-ilmiötä. Joulun uutuutena ovat tulleet hauskat joulukuusen helmet, joita moni on jo varmasti saanut pikkujoululahjoina, kertoo taiteellinen johtaja.

Juhlavuonna Marimekon porskutus tuskin pysähtyy. Marimekko on tällä hetkellä suosittu muun muassa Japanissa sekä löytämässä uudelleen nousua Yhdysvalloissa.

– Aasia on kiehtova markkina-alue. Avasimme juuri Souliin Etelä-Korean ensimmäisen myymälän. Myös Kiinassa meistä ollaan kiinnostuneita ja sieltä tulee paljon kyselyjä, sanoo Kemell-Kutvonen.

Eira Talka/MTV3

Kuvat: Lehtikuva

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme