Mainos
Mainos

Tässäkö paras lääke migreeniin?

Göteborgin yliopiston tutkimuksen mukaan liikunta auttaa ehkäisemään migreeniä yhtä tehokkaasti kuin säännöllinen lääkitys ja erilaiset rentoutusharjoitukset.

Tuore ruotsalaistutkimus osoittaa, että säännöllinen liikunta on tärkeä asia myös migreenin hoidossa.

– Liikunta voi toimia vaihtoehtoisena tai lisäapuna lääkkeille ja rentoutusharjoituksille, kun sitä harrastaaa säännöllisesti, kertoo tutkimusta johtanut fysioterapeutti ja tohtoriopiskelija Emma Varkey Göteborgin yliopistosta.

Tutkimuksessa seurattiin 91 migreenipotilasta kolmen kuukauden ajan.

Yksi kolmasosa harrasti liikuntaa kolme kertaa viikossa, 40 minuuttia kerrallaan. Toinen kolmannes teki säännöllisesti erilaisia rentoutusharjoituksia ja viimeinen kolmannes söi migreenilääkkeitä.

Kaikissa seurantaryhmissä migreenit vähenivät yhtä tehokkaasti.

Lähde: Health.com

(MTV3)

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme