Mainos
Mainos

Tuuli Matinsalon kassi:

- haukifile ja maksamakkaraa- Fitness-muroja - pakastepinaattia - prk raejuustoa - näkkileipää

menu:

Näkkileipä maksamakkaratahnalla

4 viipaletta näkkileipää 1 pötkö maksamakkaraa 1 rkl joghurttia 3 kpl ruohosipulinvartta

Leikkaa ruohosipuli pieniksi paloiksi ja sekoita muiden aineiden joukkoon maksamakkaraan.Tee lusikalla munamainen muoto näkkileivän päälle.

Yrtti-murokuorrutettu haukifile

1 dl muroja 1 rkl voita 1 keltuainen 1 oksa basilikaa 1 oksa persilijaa 200 g haukifilettä

Sekoita kaikki aineet ja levitä haukifileen pintaan. Mausta suolalla ja pippurilla. Paista uunissa 180 C:ssa 8 min.

Pinaattikastike

1 sipuli 1 dl pakastepinaattia 1 dl valkoviiniä 1 dl kuohukermaa

Leikkaa sipuli pieneksi. Lisää viini ja kerma, keitä kokoon puolet ja lisää pinaatti puristettuna (neste pois). Mausta suolalla.

Haukiquonelles

100 g hauki filettä 1 keltuainen 1 dl kermaa suolaa pippuria

Laita kalapalat kutteriin, lisää suola ja pippuri. Koneen käydessä lisää keltuainen ja kerma ohuena nauhana. Tee lusikalla munamaisia muotoja ja kypsennä kala liemessä 10 min.

Raejuustomuusi

300 g jauhoista perunaa 50 g voita 50 g raejuustoa

Keitä perunat kypsäksi, soseuta, lisää voi ja raejuusto.

Muropannari

2 dl maitoa 1 dl vehnäjauhoja 1 kananmuna 1 dl Fitness -muroja

Sekoita maitoon vehnäjauhot ja kananmuna. Lisää joukkoon murot ja voinokare. Paista uunissa 180 C:ssa 5 min.

Fitness -karkit

1 dl sokeria sitruunan mehu 2 rkl vettä puolikkaan vanilijatangon siemeniä 1 dl muroja

Sulata sokeri kattilassa. Lisää muut aineet ja kiehauta tasaiseksi ja lisää murojen joukkoon.

Joghurtti-fitness juoma

2 dl joghurttia 1 rkl sokeria puolikas sitruunanmehu 1 dl maitoa

Sekoita kaikki aineet keskenään ja lisää pinnalle muroja.

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme