Mainos
Mainos

Tyrkyttävätkö huonekalukaupat luotolla ostamista?

Suomen huonekalukaupan Liiton tutkimuksen mukaan kalustekaupat ovat mainettaan parempia. Oletko samaa mieltä?

Suomen Huonekalukaupan Liitto ry toteutti keväällä 2010 Mystery shopper -tutkimuksen, jossa kartoitettiin kauppojen mainontaa, sen suhdetta liikkeissä oleviin valikoimiin ja luoton tarjoamista asiakkaille.

– Halusimme selvittää, minkälainen tilanne huonekalukaupoissa vallitsee: onko liikkeissä tarjolla mainostettuja tuotteita ja esitelläänkö niitä asiakkaalle hänen niitä kysyessä vai siirrytäänkö heti esittelemään kalliimpia vaihtoehtoja, kertoo SHKL:n toimitusjohtaja Arja Tammi.

Tutkimuksen mukaan mainostettuja tuotteita oli hyvin tarjolla ja melko usein tuotteet olivat myös esillä sellaisina kuin niitä oli markkinoitukin.

– Tässä kaupoilla on myös jonkin verran parannettavaa, eli tuotteita on kyllä tarjolla, mutta esimerkiksi eri värisinä kuin mainoksessa, toteaa Tammi.

Kaupoissa myös esitellään mielellään tarjoustuotteita. 80 prosentissa käynneistä asiakkaalle tarjottiin ensisijaisesti tarjoustuotetta.

Tutkimus: luottoa ei tyrkytetä

Tutkimuksessa 10 prosentissa kaupoista myyjä tarjosi luottoa oma-aloitteisesti.

Tutkimusasiakkaan pohtiessa ostettavan tuotteen rahoitusta, useimmiten luotosta kerrottiin luottokortin tai pankin nimi, se että kyseessä on luottokortti ja että asiakkuus syntyy pankin tai Luottokunnan kesken. Perusasiat luoton tarjoamisessa ovat tämän otoksen mukaan siis hyvällä tolalla.

Tutkimuksessa olivat mukana Vepsäläinen, Suomi-Soffa, Masku, Jyski, Tempur ja Isku Koti.

Luotatko sinä suomalaisiin huonekaluliikkeisiin? Jätä kommentti ja perustele vastauksesi!

Kuva: Isku/ Asko

(MTV3)

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme