Mainos
Mainos

Uusi kokeilu: Näin härskiksi mainonta menee Facebookissa!

Kohta voit unohtaa Facebookin "tykkää"-napin, sillä sen rinnalle kaavaillaan uutta "haluan"-nappia. Ensimmäiset mainospainikkeet on otettu Yhdysvalloissa käyttöön seitsemän yrityksen voimin.

Facebookissa tykkääminen on helppo tapa osoittaa hyväksyntää tai ihailua kavereiden lisäämiä kuvia tai tilapäivityksiä kohtaan. Uusi toiminto taas mahdollistaa käyttäjän esittelemään vaikkapa alusvaatemakuaan sosiaalisessa mediassa.

Daily Mailin mukaan uusi "haluan"-painike toimii siten, että käyttäjä voi merkata haluamansa tuotteen, jonka jälkeen tuote ilmestyy käyttäjän aikajanalle. Aikajanalta taas käyttäjän kaikki kaverit voivat nähdä tuotteen ja ehkäpä "haluta" sen itsekin. Samanaikaisesti testataan myös lahjalistan luontia, jossa käyttäjä voi listata haluamansa tuotteet ja näin ollen mainostaa niitä ystävilleen.

Facebook ei saa palkkiota ostetuista tuotteista?

Tällä hetkellä Yhdysvalloissa testattavan toiminnon piiriin kuuluu yhteensä seitsemän yritystä, joista yksi on suosittu alusvaatemerkki Victoria's Secret. Toiminto rohkaisee käyttäjiä joko ostamaan tuotteita verkosta tai tilaamaan niitä jälleenmyyntiliikkeisiin.

– (Uuden toiminnon myötä) ihmiset voivat tutustua erilaisiin kokoelmiin ja jakaa asioita, joista he ovat kiinnostuneita. Kiinnostavat tuotteet onkin sitten helppo tilata napin painalluksella sosiaalisen median kautta, Facebookin edustajat sanovat tiedotteessan.

Yhtiön tiedottajan mukaan Facebook ei kuitenkaan tule saamaan palkkiota jokaisesta käyttäjän ostamasta tuotteesta. Mikäli kokeilu ottaa tuulta siipiensä alle, voitkin alkaa varautua entisestään lisääntyvään Facebookin mainostulvaan.

(MTV3)

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme