Mainos
Mainos

Uusi trendi nettikaupoissa – myyntitapahtumat ovat öisin

Sosiaalinen media ja verkkoympäristö ovat tuoneet pienille yrityksille uusia markkinointi- ja yhteistyömahdollisuuksia. Esimerkiksi verkossa järjestettävät yötapahtumat ovat yleistyneet.

Vuonna 2011 järjestettiin ensimmäinen Vaippojen yö, mistä tapahtumat lähtivät leviämään. Tänä vuonna on järjestetty muutamaan otteeseen myös kaksi muuta yömyyntitapahtumaa. Idea yötapahtumiin netissä lähti Rovaniemellä Kauppojen yö -tapahtumassa.

– Kuljeskelin kesällä 2011 Rovaniemellä Kauppojen yössä, joka järjestettiin keskustan kivijalkamyymälöiden kesken. Fiilis oli mahtava, ja siitä syntyikin ajatus, että tällainen tapahtumahan sopisi myös verkkoon, yötapahtumien äitinä pidetty Leila Penttiä kertoo.

Lahjavalvojaiset ensimmäistä kertaa netissä

Yötapahtumien yhteisenä tekijänä on, että kaikki mukana olevat yritykset ovat pieniä. Järjestämällä yhteisiä tapahtumia, yritykset ovat saaneet suurempaa näkyvyyttä kuin yksin toimiessaan. Esimerkiksi Astubutiikkiin.fi järjestää marraskuussa ensimmäistä kertaa Lahjavalvojaiset netissä.

Yötapahtumat ovat olleet suosittuja etenkin pienten lasten perheissä.

– Syy lienee se, että päivät ovat niin kiireisiä, ettei heillä silloin ole omaa rauhaa ja aikaa. Yöhön liittyy myös oma tunnelmansa, miettii tapahtuman järjestäjä Mari Moilanen astubutiikkiin.fi-portaalista.

Lue lisää:

MTV3 Koti:

Lähde: Deski

Kuva: Shutterstock

(MTV3)

Kommentoi

Uusimmat: Lifestyle

Mainos

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme