Mainos
Mainos

3 hyvää sääntöä aamiaismurojen valintaan

Kun valitset kaupassa muropakettia, kiinnitä huomiota ainesosaluetteloon.

Aamiaisen tulisi olla täyttävä ja ravitseva. Murot ovat helppo aamupala, mutta tarkista ensin paketin ainesosaluettelosta, että saat muroannoksestasi seuraavat hyödyt.

5 grammaa kuitua

Päivän kuitusuosituksiin kannattaa päästä kiinni jo aamupalalla. Kuitu pitää sinut kylläisenä. Viisi grammaa on hyvä määrä, mutta mitä enemmän, sitä parempi. Täysjyvä on kuidun paras lähde ja sen pitäisikin olla murojen ainesosalistalla ensimmäisenä.

5 grammaa proteiinia

Valitse luonnollista proteiinia, kuten täysjyvää, pähkinöitä tai siemeniä, sisältäviä muroja. Lorauta joukkoon vähärasvaista maitoa ja saat annokseesi vielä lisää proteiineja.

10 grammaa sokeria

Tämän enempää sokeria et muroannokseesi halua – mitä vähemmän, sitä parempi! – ja sekin vastaa jo kahta kukkurallista teelusikallista. Joissain terveelliseksi mainostetuissa muroissa voi kuitenkin olla sokeria hurjasti enemmänkin, joten kannattaa ehdottomasti tarkistaa sokerin määrä ennen paketin ostoa. Lisätyn sokerin tulisi olla mahdollisimman alhaalla aineosalistalla, ei koskaan ensimmäisenä.

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme