Mainos
Mainos

4 helppoa sääntöä: Näin poltat rasvaa ja laihdut syömällä aamiaista!

Aterioiden väliinjättäminen ei koskaan ole hyvä laihdutustaktiikka, varsinkaan kun puhutaan aamiaisesta.

Aamiainen laittaa aineenvaihduntasi käyntiin, joten sitä ei kannata missata. Monipuolinen aamiainen ennaltaehkäisee myös sortumista naposteluun. Kun syöt aamiaisen ja haluat laihtua, pidä nämä neljä sääntöä mielessä:

1. Syö aamiainen tunnin sisällä heräämisestäsi

Säännöllisesti aamiaista syövät ihmiset ovat epätodennäköisemmin ylipainoisia, mutta myös aamiaisen ajoituksella on merkitystä. Syö aamiaisesi tunnin sisällä heräämisestäsi, sillä aikainen aamiainen varmistaa aineenvaihduntasi heräämisen.

2. Unohda sokeri, syö proteiinia ja täysjyvää

Älä turvaudu pannukakkuihin ja vadelmahilloon, sillä turhat sokerit aiheuttavat ainoastaan hetkellisen energiapiikin. Syö aamupalalla proteiineja, kuten kananmunia, jogurttia ja täysjyvää. Näillä ruoilla jaksat pidempään, etkä sorru mässäilemään herkkuja.

3. Syö vähintään 8 grammaa kuituja

Avain onnistuneeseen painonpudotukseen piilee ruoissa, jotka pitävät sinut kylläisenä. Päivän ensimmäisen aterian pitääkin siis olla kuitupitoinen! Hyviä kuidunlähteitä ovat esimerkiksi täysjyväleipä, puuro, hedelmät tai pähkinät.

4. Tarkkaile kalorimääriä

Riippuen hieman painonpudotustavoitteistasi sekä loppupäivän aterioistasi, hyvä kalorimäärä aamiaiselle on noin 300-600 kilokaloria. Älä siis herkuttele korvapuusteilla vaan valitse lautasellesi monipuolisesti kevyitä aineksia.

*** 

Video


Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme