Mainos
Mainos

4 ruokaa, jotka vähentävät stressiä ja hoikentavat

Tekeekö mieli syödä epäterveellistä ruokaa kiireessä ja stressaantuneena? Poimi vinkit siihen, kuinka pääset kiusallisesta tavasta eroon ja hoikistut.

Moni herkuttelee stressaantuneena epäterveellisesti ja on jälkikäteen pahoillaan sekä tukalasta olosta, että turhista kaloreista, jotka tuli nautittua. The Small Change Diet -kirjan kirjoittanut Keri Gans listaa herkkuja, joita jokaisen kannattaisi nauttia stressaantuneena.

Avokado

Avokadot sisältävät valtavasti B-vitamiinia, jonka on tieteellisesti todistettu lieventävän stressiä. Avokadoissa on myös paljon hyviä rasvoja ja kuitua, jotka auttavat pitämään yllä kylläisyyden tunnetta. Gans suosittelee herkuttelemaan avokadoilla esimerkiksi itsetehdyn guacamolen muodossa, johon voi dipata vaikkapa terveellisiä mustapapusipsejä. Avokado maistuu myös limellä maustettuna ihan sellaisenaan.

Kaakao

Moni sai lapsena makeanhimoon maitokaakaota, joten miksipä tätä herkkua ei nauttisi aikuisenakin? Maitokaakaossa on kaliumia, joka helpottaa lihasjännitteitä ja helpottaa siten myös stressiä. Gans suosittelee tekemään maitokaakaon rasvattomaan maitoon.

Kaurapuuro

Vaikka stressaantuneena harvan tekee mieli kaurapuuroa, voi se auttaa helpottamaan stressiä. Elimistöön luontaisesti vapautuvaa serotoniinia pidetään hyvän olon kemikaalina ja kaurahiutaleet auttavat serotoniinin vapautumista elimistöön. Gans suosittelee kaurapuuron keittämistä rasvattomaan maitoon, jotta puuro sisältäoso myös proteiinia ja kalsiumia.

Vadelmat

Marjat ja makeat hedelmät ovat yksi parhaimmista keinoista verensokerin nostamiseen. Vadelmissa on valtavasti antioksidantteja, joista voi olla apua stressin lievittämisessä ja marja sisältää myös paljon hyödyllistä C-vitamiinia. Gans suosittelee herkuttelemaan vadelmilla kreikkalaisen jogurtin seurana.

Katso vinkit avokadosalaattiin!

MTV LIFESTYLE

Käytämme palveluissamme evästeitä parantaaksemme palveluiden käyttökokemusta. Jatkamalla palvelun käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Tutustu päivitettyyn tietosuojakäytäntöömme